شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون  استانداری تقدیر از کتابداران

حوزه/ حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند یک سند هستیم و هیچ دستگاه و قشری در این حوزه نباید بدون مسئولیت باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و ولادت حضرت زینب کبری(س) ظهر امروز در هتل آفتاب ولایت، اظهار داشت: قدر و منزلت کتاب و کتابخوانی شاید در غبار زندگی امروز ما قدری مورد کم توجهی قرار گرفته، اما اصالت و ارزش این مسئولیت همچنان در جامعه باقی است.

وی ادامه داد: با بررسی هر تمدن و اندیشه‌ای و نگاه به افق موفقیت آنان، اگر بخواهیم در جایگاه تراز برآییم، باید نسبت آن تمدن را با کتاب و کتابخوانی بسنجیم.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد با اشاره به شخصیت جهادی و فرهنگی سردار شهید قاسم سلیمانی، یادآور شد: در کنار تمامی مجاهدت‌های کم نظیر ایشان برای امنیت منطقه معتقدم به ویژگی‌های فرهنگی این شهید توجه کافی نشده است، سردار سلیمانی مجاهدی بود که نگاه ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی داشت.

وی همچنین با اشاره به شخصیت‌های برجسته فقهی و مبارزاتی همچون آیت الله مرعشی نجفی و احمدشاه مسعود از وجوه فرهنگی آنان نیز گفت و خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که به دلایلی همچون تغییر سبک زندگی، گسترش فضای مجازی و رسانه باید نگران کتاب و کتابخوانی باشیم و آن را از چرخه زندگی حذف نکنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: قلب تپنده و شاهرگ هر جامعه موفقی داشتن فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، امروز اگر آیینی برگزار شده که به‌واسطه آن از کتابداران و فعالان حوزه کتاب قدردانی شود، باید در این تراز و توصیف ارج نهاد.

وی توضیح داد: قلب تپنده، مغز متفکر و شاهرگ حیات فرهنگی جامعه، بدون شک کتابداران هستند، برای موفقیت در هر عرصه‌ای باید برای کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات فرهنگی ایران اسلامی پیشینه تاریخی در حوزه کتاب است، اظهار کرد: قدیمی‌ترین فعالیت فرهنگی با بیش از ۴ قرن فعالیت در آستان قدس رضوی حرم رضوی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه به شرایط موجود اکتفا نکنید، ادامه داد: در رفع موانع موجود اهتمام ویژه داشته باشید، در حوزه خیرین برای موفقیت بیشتر باید نگاه فرا استانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر هستیم، پیشنهاد داد: اماکن اقامتی می‌تواند مجهز به ایستگاه‌های مطالعه شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند یک سند هستیم و هیچ دستگاه و قشری در این حوزه نباید بدون مسئولیت باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha