دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

استاد حوزه علمیه خواهران بندرعباس گفت: جذابیت، مفید بودن و نو و تازه بودن کلام شاخصه دیگر کلام اثرگذار و تبلیغ اثربخش است، از این رو متکلم باید مضامین دینی و اسلامی را در سطح مخاطب مطرح کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم مریم آبسیه در نشست علمی با موضوع «کتاب؛ مبنای کلام نافذ و تبلیغ اثربخش» که روز گذشته در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد، بیان کرد: محوریت کلام اثرگذار و نافذ علاوه بر مقبولیت گوینده، نوع مخاطب، سن، میزان علم و اعتقادات وی باید شناسایی شود.

وی تصریح کرد: جذابیت، مفید بودن و نو و تازه بودن کلام شاخصه دیگر کلام اثرگذار و تبلیغ اثربخش است، از این رو متکلم باید مضامین دینی و اسلامی را در سطح مخاطب مطرح کند.

استاد حوزه علمیه خواهران بندرعباس ادامه داد: مطالعه متون متعدد در زمینه های مختلف موجب آشنایی خواننده با تنوع نگارش ها و قلم ها می شود.

خانم آبسیه افزود: رصد آثار نویسندگان، انسان را با شیوه نگارش و ادبیات و نگاه های مختلف آشنا می کند.

جذابیت، مفید و تازه بودن کلام از  شاخص های تبلیغ اثربخش است

کارشناس دینی صدا و سیما به معرفی کتاب پرداخت و خاطرنشان کرد: کتاب مهمان خانه بیوه های جوان با دخترهای جوان مصاحبه کرده که به علت عدم شناخت با اسلام واقعی به گروه داعش پیوسته بودند.

وی به مطالعه کتاب شرح خطبه امام حسین(علیه السلام) در منا توصیه کرده و افزود: امام حسین(علیه السلام) بیست بار مومنان و شیعیان را قسم داده که خطبه منا بخوانند و سیاست و برنامه های معاویه را در این خطبه افشا کرده اند.

خانم آبسیه بیان کرد: کتاب میخواهم عاشق بسازمت به شیوه تربیتی در قالب مشاوره پرداخته و کتاب طعم شیرین خدا از جمله کتاب های مورد توصیه شده برای مطالعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha