یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1121472
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
فناوری

حوزه/ سلسله نشست های تربیتی رسانه ای با موضوع «فناوری نوین» در مدرسه علمیه تخصصی النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حامد کمال در سلسله نشست های تربیتی رسانه با موضوع «فناوری نوین» در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی النفیسه اصفهان، شباهت هایی را بین رسانه و هایپرمارکت مطرح کرد و گفت: همانطور که در هایپر مارکت محصولاتی که بیشتر متقاضی و مورد نیاز هست را در آخر فروشگاه می گذارند و محصولات دیگر را در ابتدا تا مشتری محصولات را هم خریداری کند، رسانه هم برای مخاطب یکسری محصولات پیشنهادی دارد و مخاطب را جذب می کند.

وی افزود: در رسانه و هایپر این محصول است که ما را انتخاب می کند و رسانه به ظاهر به ما قدرت انتخاب می دهد اما در واقع محتوای رسانه است که ما را انتخاب می کند.

مدیر مؤسسه فلق، فردگرایی و تجربه گرایی را از ویژگی های فضای مجازی در دنیای جدید برشمرد و افزود: جهان به سمت فراغتی شدن و فردگرایی پیش می رود افراد در عین تنهایی در این فضای گسترده هستند. رسانه امکان تجربه شدن و تجربه کردن را به افراد می دهد، نوجوان هر چه در رسانه اتفاق می افتد تجربه می کند.

وی گستردگی ارتباطات و دیجیتالی شدن را از دیگر ویژگی فضای مجازی برشمرد و گفت: در آینده با گسترش فضای مجازی بسیاری از ادارات، کتابخانه ها و شغل افراد برچیده می شود و حدود ۸۰۰ میلیون فرصت شغلی توسط رباط ها جمع می شود. ماشین های خود ران بدون نیاز به راننده تولید خواهد و وارد بازار می شود. در ۳۰ سال آینده روند رشد فناوری به اندازه کل عمر بشر می شود و مشاغل دیگری بوجود می آید.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۲۵ سال آینده اسرائیل اشاره کرد و گفت: تصویرسازی حضرت آقا نسبت به ۲۵ سال آینده صهیونیسم از مواردی بود که یک تصویر ناامید کننده در ذهن افراد اسرائیل نقش بست.

کمال با معرفی اپلیکیشن‌های و انواع بازی ها گفت: با نصب برخی بازی و اپلیکیشن‌های خوب و هدفمند از جمله مختار، سفیر عشق، فرمانده مقاومت، بازی خواستگاری، بازی خانه سبز و زرین عقاب می توان جایگزین مناسبی برای جلوگیری بی رویه کودکان و نوجوان از فضای مجازی انجام داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha