شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نهمین اجلاس اقامه نماز استان کرمان

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با انتقاد از رویکرد نظام تعلیم و تربیت به نماز، گفت: متأسفم که نمازخانه زیباترین و دل‌انگیزترین مکان در مدارس نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری در نهمین اجلاس اقامه نماز استان کرمان گفت: جلوه ویژه شیعیان حضرت زهرا سلام الله علیها، نماز است و هرکس باید خودش را ارزیابی کند که آیا نماز عاشقانه دارد یا نماز معمولی و تجلی فاطمه زهرا سلام الله علیها برای امیرالمؤمنین علیه‌السلام، در نماز حضرت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در جریان دفاع مقدس، با اهل بیت و خصوصا با حضرت زهرا(س) نسبتی پیدا کردیم و رزمندگان به‌واسطه نماز، عوالم و کشفیاتی داشتند. همچنین، حاج قاسم عزیز ما رفتار ویژه‌اش در همین محیط نماز است و این سردار سرافراز، لطافت طبع و نگاه تربیتی و سلحشوری و بصیرتش را از نمازش دارد و اگر امام مؤسس بزرگ ما در آن جایگاه خطیر موفق می‌شود، به واسطه نماز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری تأکید کرد: وقتی نماز جریان پیدا می‌کند، طرف می‌شود اهل خلوت و اهل راز و مؤمنان اگر عفیف هستند، از برکات نماز ایشان است و باید با نمازمان عاشقانه رفتار کنیم. از این رو توقع داریم معلم وقتی زمان اقامه نماز شد، حالش عوض شود، نه اینکه کلاس‌ها ادامه پیدا کند.

وی با انتقاد از رویه نظام تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش و حال معلمان و مدیران باید با نماز خوب شود، ولی مکرر دیده می شود که مدارس وقت نماز مشغول کلاس هستند و در چنین شرایطی چگونه می خواهیم عظمت نماز را به دانش‌آموزان معرفی کنیم؟. زیباترین و دل‌انگیزترین مکان در مدارس باید نمازخانه‌ها باشد و من متأسفم که این‌طور نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر بی‌قرار نماز اگر شدیم و شهد آن را چشیدیم، از همه فرصت‌ها برای اقامه نماز استفاده می‌کنیم. گاهی هم در ساختمان‌های اداری معظم، گوشه کوچکی را به نمازخانه اختصاص می‌دهند و پیامش این است که کسی قرار نیست نماز بخواند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: خاطره‌های اصلی بچه‌های ما باید در مسجد شکل بگیرد و مساجد برای نسل نو آماده‌سازی شوند و آغوش برای نسل نو و بچه‌ها باز کنند.

در پایان این اجلاس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان از مسئولان دستگاه‌های فعال استان در حوزه ترویج اقامه نماز تجلیل شد.

انتهای پیام

متأسفم که زیباترین و دل‌انگیزترین مکان مدارس، نمازخانه نیست!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    لطفا عکس های بیشتری برامون به اشتراک بگذارید ممنون