شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1122322
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
اراک

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: بهترین و معقول‌ترین احکام شرعی در دین مبین اسلام بیان شده و این یعنی اسلام والاترین مکتب الهی است که حتی بهترین آموزه‌های اخلاقی را برای انسان‌ها آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز نشست معارف فاطمی با حضور حجت الاسلام رضوی از اساتید موسسه خاتم الانبیا در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک با همکاری مدارس ریحانة النبی (س) و مؤسسه آموزشی ریحانة النبی (س) برگزار شد.

حجت الاسلام رضوی در این نشست اظهار داشت: حضرت زهرا(س) واسطه فیض و علت خلقت ما هستند، پس ما باید به خوبی ایشان را بشناسیم، اگر این بانوی بزرگ نبود، حضرت رسول(ص) و امیرالمومنین(ع) نبودند و خداوند هیچ کس را خلق نمی‌کرد.

وی گفت: خداوند ما را را خلق کرد تا عبادت کنیم و این امر محقق نمی‌شود مگر به‌واسطه‌ ائمه معصومین، امامت و رسالت هم به نتیجه نمی‌رسید مگر به‌واسطه خانم حضرت فاطمه زهرا (س).

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در این دنیا هدایت بشر در گرو وجود حضرت زهرا (س) است و احتیاج به شفاعت و سعادت اخروی ما در گرو توسل به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) می‌باشد.

وی در ادامه مباحث به ویژگی الگوی مناسب اشاره کرد و گفت: عقلانی‌ترین، فطری‌ترین و بهترین معارف در مباحث اعتقادی و توحیدی را اسلام بیان می‌کند.

حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: بهترین و معقول‌ترین احکام شرعی در دین مبین اسلام بیان شده و این یعنی اسلام والاترین مکتب الهی است که حتی بهترین آموزه‌های اخلاقی را برای انسان‌ها آورده است.

وی در ادامه به مسئله حجاب و مباحث سبک زندگی اشاره کرد و یادآور شد: خداوند در روز قیامت نتیجه اعمال دنیوی ما را به دستمان می‌دهد و بالاترین مقام را در بهشت به کسانی می‌دهد که در دنیا بالاترین و سخت‌ترین زحمات را کشیده‌اند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha