شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1122404
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۱
جهادی

حوزه/ مسجد ولی عصر(عج) علی آباد کتول یکی از معدود مساجدی است که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند و خدمات متنوعی را به مردم ارائه می دهد.

خبرگزاری حوزه - گرگان/ یکی از مشکلاتی که این روزها در مساجد می بینیم ساعات فعالیت محدود این مساجد است که حتی رهبر معظم انقلاب هم از این موضوع گله کردند. مشکلی که حالا در مسجد ولی عصر(عج) شبانه روزی علی آباد کتول رفع شده است.

حجت الاسلام ابراهیم سوسرایی امامت این مسجد را به عهده دارد و با کمک حجت الاسلام مسعود اکبری، بچه های بسیج و سایر اهل مسجد برنامه های متنوع مسجد را به پیش می برد.

در این مسجد باشگاه ورزشی، پایگاه بسیج و مرکز نیکوکاری فعالیت می کنند و هریک برنامه های خود را پیش می برند.

به گفته حاج آقای سوسرایی مرکز نیکوکاری با همکاری خیرین، بهزیستی و کمیته امداد فعالیت می کند و توانسته ۱۲۰ خانواده را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهد. سپاه ناحیه هم برای کمک به ازدواج آسان جوانان وارد عمل شده و با دریافت ۱۵ میلیون تومان از هر زوج جهیزیه ای به ارزش ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در اختیار آن ها قرار می دهد.

این امام محله بر کار گروهی تأکید دارد؛ او در این خصوص می گوید: ما به صورت محله محور کار می کنیم. یک تیم کامل داریم و به صورت گروهی کارها را به پیش می بریم و همه در کارها دخیل هستند.

مسجدی که تعطیلی ندارد + عکس

این مسجد با همت حاج آقای سوسرایی و همراهانش داری یک صندوق قرض الحسنه است که برکات زیادی برای مسجد و اهالی به همراه داشته است. با کمک منابع این صندوق یک کارگاه خیاطی و یک کارگاه تولید حلزون ایجاد شده است و بدین وسیله برای اهالی شغل ایجاد شده است.

از دیگر اقدامات خوب در مسجد ولی عصر(عج) این است که با استفاده از منابع صندوق ۷ اتاق ساخته شده است تا مسافرین بتوانند در آن اسکان داشته باشند. درآمد حاصل از این اتاق ها برای کمک به نیازمندان و بیماران استفاده می شود.

به گفته این امام محله سه میز تنیس و فوتبال دستی برای بچه های مسجد در باشگاه تهیه شده است و کسانی که از این خدمات استفاده می کنند همه در برنامه های فرهنگی مسجد و مراسمات آن شرکت فعال دارند. کلاس های آموزش قرآن، احکام و زبان عربی به صورت منظم در مسجد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha