یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این که کار فرهنگی زمان بر است و زودبازده نیست، گفت: مهم‌ترین و بنیادی‌ترین نظام، نظام تعلیم و تربیت می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین آرش رجبی، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران در اجلاسیه فصلی مدیران حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: برای رسیدن به افق در سند چشم انداز و وضعیت آرمانی ۴ کلان نظام داریم که الان در وضعیت ایجاد به عنوان زیر ساخت یعنی در حال آغاز یک مسیر تحولی عظیم در حوزه علمیه هستیم که نوید بخش آینده‌ای بسیار روشن‌تر و مطلوب‌تر بوده و با تلاش جمعی و هم افزایی می‌توانیم به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و بنیادی‌ترین نظام، نظام تعلیم و تربیت است که با یک نگاه جامع به معارف اسلامی طراحی شده است و در آن ساحت‌های مختلف از جمله الهی، فردی، جمعی و ... تعریف شده که می‌خواهیم انسان متوازن و متعادلی را پرورش بدهیم یعنی استاد خوب، همسر شایسته، مادر نمونه و صالح، پروهشگر موفق، مبلغ صالح و ...، یعنی شاهد نقش‌های اجتماعی و فردی برای یک بانوی طلبه در بهترین حالت آن باشیم که این مسیر هموار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: نظام‌های دیگری که خروجی این نظام است مانند پژوهش که باید به آن نیز اهتمام داشته باشیم تا طلبه تولید علم داشته باشد؛ در نظام فرهنگی تبلیغی با یک نگاه متعالی باید فرد متعادل و متوازن در تمام نقش‌های خود باشد و تناسب پیدا کند، و ...

وی تأکید کرد: باید مبلغان را در زمینه‌های مختلف ارتقاء بدهیم و شبکه سازی و سازماندهی کنیم تا در محیط پیرامونی و حتی در سطح جهان برای رساندن پیام دین به انسان‌ها توانمند باشند؛ شما فعال فرهنگی و مبلغ دین هستید و در میدان جهاد و صحنه گردان رویدادهای بزرگ تبلیغی و تحولات اجتماعی به سوی مطلوب اسلام و معارف اهل بیت هستید؛ کار فرهنگی زمان بر است و زودبازده نیست.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: ما با انسانی مواجه هستیم که عوامل و متغیرهای مختلفی دارد، مقام معظم رهبری در دیدار مبلغین فرمودند «اگر در حال حاضر به کارهای زیرساختی و فرهنگی توجه نکنیم، شاهد استحاله فرهنگی خواهیم بود»؛ اگر امروز شروع کنید شاید ۵ سال دیگر نتیجه ببینید؛ قرار نیست دین خدا با معجزه الهی پایدار بماند، باید آسیب شناسی، رصد و آینده پژوهی انجام شود، اطلس فرهنگی و تبلیغی داشته باشیم، چه داشته‌هایی و آورده‌هایی داریم، نیروها و منابع انسانی ما در مییدان چه کسانی هستند چه توانایی دارند و چه چیزهایی باید داشته باشند؛ اگر قرار است امام زمان(عج) سربازانی داشته باشند باید بدانیم با چه توانایی هستند که بر اساس آن توانمندسازی کنیم و تعامل و حمایت کنیم. نظام مدیریت و پشتیبانی چهارمین نظام است که برنامه این نظام‌ها را محقق خواهد کرد.

انهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha