دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1122801
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
تبریز

حوزه/ پویش سراسری کاشت یک میلیارد درخت همزمان در سراسر کشور اجرا شده است و طبق برنامه طی چهار سال ۱۶ میلیون اصله درخت زراعی، جنگلی و مشترک در نهالستان کوشکن زنجان تولید و کاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در پویش کاشت نهال به یاد دومین دانشمند شهید هسته‌ای مجید شهریاری و آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، افزود: ما یک خاک و یک زمین داریم و باید در حفظ و نگهداری از آنها کوشا باشیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کمبود بارندگی در دنیا مسئله ای نگران کننده است، گفت: باید به حفظ خاک و استفاده بهینه از آب و کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم چون آب و خاک امانتی است که باید آن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه کاشت درخت باید با شرایط اقلیمی و آب و هوای استان مطابقت داشته باشد، افزود:کاشت درخت موجب کنترل آب‌های سطحی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی می شود و درختان قهرمان تصفیه هوا هستند.

سید حسن حسینی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان هم در این مراسم، گفت: امروز در منطقه موسوم به پارک گاوازنگ طی پویشی به یاد شهید مجید شهریاری، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در این استان آغاز شد.

وی افزود: نهال‌های تولیدی به کم آبی مقاوم هستند که تاکنون بالغ بر ۱۷ گونه نهال برای کاشت در منطقه تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به اتمام رسیده و کاشت آنها از امروز آغاز شد.

وی افزود: نگران کننده‌ترین فاز این طرح نگهداری از نهال است که باید مباحث مربوط به نگهداری و صیانت از نهال ها به عموم مردم آموزش داده شود.

حسینی ادامه داد: کاشت نهال در این منطقه با مساحت چهار هکتار و گونه قالب سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای و ... انجام شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha