چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جهاد

حجت‌الاسلام محبی گفت: در جلسه هیئت و مسجد کاری کنید که جذب داشته باشید؛ مسجدی که در آن جوان نباشد عقبه ندارد و این درد مهم ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد محبی عصر امروز در دوره توانمندسازی تشکل های دینی اصفهان با اشاره به درستی تصمیمات زعیمان شیعه در طول تاریخ و در حوادث مختلف اظهار داشت: در دوره زعامت رهبر انقلاب هر تصمیمی که گرفته اند بهترین بوده است.

وی با بیان تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین به عنوان واجب قطعی و فوری تصریح کرد: تبیین یعنی بتوانید حقایق را بیان کنید؛ یک زمان تبیین نیاز به خون و زمانی نیاز به آبرو و یا وقت گذاشتن دارد و در یک زمان نیز نیاز به تقوا دارد " إِنْ تَتَّقُوا اللّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقانًا " و فرقان به معنای توانایی تمیز حق از باطل است.

حجت الاسلام محبی با اشاره به از بین رفتن قوه تمیز برخی از افراد در تشخیص جبهه حق از باطل گفت: برخی آن قدر انحراف پیدا کرده اند که حق را به اسرائیل جنایتکار غاصب می دهند، در حالی که ۱۷ هزار زن و کودک غزه به خاک و خون کشیده شده است و برخی افراد نادان می گویند آنها ناصبی هستند، اما دروغ می گویند چرا که طبق آمار ۹۰ درصد مردم غزه شافعی بوده که نزدیک ترین فرقه اهل سنت به تشیع هستند.

وی اضافه کرد: امروز مردم غزه عاشورایی در میدان ایستاده اند و فرهنگ عاشورا این را بیان می کند، لذا برای همین گفته اند که هر روز برای امام حسین(ع) گریه کنید ، برای این که این گریه انسان را رشد می دهد.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: تبیین یعنی انسان حقایق را بیان کند و چند شرط دارد که در وهله اول تقوا شرط آن است و اگر تقوا نباشد حرف اثر نمی کند و دومین شرط آن دشمن شناسی است که بسیار مهم است و خداوند نیز در قرآن کریم اولین معرفتی که به آدم و حوا می آموزد دشمن شناسی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های بارز رهبر انقلاب دشمن شناسی است و برای همین دست دشمن را زود می خوانند، همچنان که در قضیه غزه نیز همه منتظر بودند که رهبر انقلاب دستور جهاد بدهند، اما این گونه نشد، زیرا می دانستند که دشمن منتظر است که زمین بازی را تعیین کند.

حجت الاسلام محبی تاکید کرد: رهبر انقلاب فرمودند مراقب باشید با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید، لذا جنگ بازی خوانی دارد و باید فهمید که دشمن می خواهد چه کاری انجام دهد.

وی اخلاق خوب را زمینه جذب جوانان به هیئت و مسجد عنوان کرد و ادامه داد: باید در جلسه هیئت کاری کنید که جذب داشته باشید؛ جذب با پول نیست، بلکه با اخلاق خوب است؛ مسجدی که در آن جوان نباشد عقبه ندارد و این درد مهم ما است، لذا اگر دشمن شناسی را حل کنیم، نیمی از جهاد تبیین را انجام داده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۵ IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    روحانیت خودش به سالنهای همایش مهاجرت کرده یه نگاه سالن همایش آنچنانی دارالشفا بندازید صندلیهای مخمل گوش تا گوش پر شده از مردم عادی هیچ خبری نیست