شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی کفت: وقف چشمه ای همیشه زلال و جاری است و نیت های خاص نیز مورد قبول بوده و به این نیت ها عمل می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام عبدالرضا علی اصغری، مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی امروز در آیین تجلیل و تکریم از واقفان استان های شمالغرب کشور در تالار فرهنگیان تبریز، وقف وکالتی و مشارکتی را از شیوه های جدید وقف اعلام کرد و گفت: وقف وکالتی به طور عمده در حوزه بین المللی و برای افراد علاقه مند به وقف در خارج از کشور تعریف شده است و هدف از وقف مشارکتی جلب مشارکت تمام جامعه برای مشارکت در خدمات رضوی است.

مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه حداقل میزان مشارکت در وقف مشارکتی ۱۰ میلیون ریال است، گفت: ۹۹ درصد از وقف مشارکتی در زمینه اجرای رواق زیرسطحی آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام علی اصغری، ادامه داد: واقفان می توانند به شکل فیزیکی و مجازی در امر خیر وقف شرکت کنند و در این راستا سامانه پذیرش برخط وقف در آستان قدس رضوی راه اندازی شده و علاقه مندان در هر ساعت از شبانه روز می توانند با مراجعه به این سایت در این کار خیر مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه واقفان با وقف اموال خود به نام امام رضا (ع) موجب ارایه خدمات به مردم و رفع نیازهای جامعه می شوند، اظهار کرد: وقف نهادی است که از سوی خداوند برای انسان هایی که دنبال ماندگاری و جاودانگی هستند، بنا نهاده شده است.

مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه واقفان ولی نعمتان ما هستند و بارگاه امام رضا(ع) به برکت اخلاص و عشق آنان و وقف همه یا بخشی از اموال خود به این بارگاه، شکوه و جلال یافته است، گفت: وقف بارزترین باقیات الصالحات محسوب می شود و بهترین وسیله برای برآورده شدن آرزوی انسان ها برای ماندگاری است.

حجت الاسلام علی اصغری، با تاکید بر اینکه انجام وقف مبارزه با بخل و حرص انسان است، ادامه داد: واقف با ایثار همه یا بخشی از اموال خود، استفاده انحصاری از این اموال را سلب می کند و آن را در اختیار جامعه اسلامی قرار می دهد تا در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، عمران حرم، خدمات حرم و علم و فناوری مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: برای اینکه آستان قدس رضوی در آینده بتوانند نیات واقفان را به نحو احسن عمل و نیازهای جامعه را رفع کنند، از عناوین کلی مانند وقف بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، خدمات حرم و علم و فناوری برای وقف انتخاب می کنند تا همه امور و هر آنچه نیازهای جامعه است را شامل شود.

مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه وقف چشمه ای همیشه زلال و جاری است، گفت: نیت های خاص نیز مورد قبول بوده و به این نیت ها عمل می شود.

حجت الاسلام علی اصغری، با بیان اینکه وقف فرصتی برای ماندگار شدن است، گفت: احیای موقوفه ها موجب اعتمادسازی، توسعه وقف و تحقق نهضت وقف رضوی می‌شود.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی موظف به حفاظت از اموال واقفان و عمل به نیات آن هاست، اظهار کرد: وقف به شکل های مختلف مانند وقف دارایی، پول و سهام یا حقوق معنوی مانند نشان تجاری و حق تالیف و وقف خدمت انجام می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha