دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد شدید از کمبود و یا نبود بودجه فرهنگی، گفت: ما با دست خالی فقط حرف زدیم، نشستیم و تصویب کردیم اما عملاً کاری صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، «نشست ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت» با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، مدیر حوزه علمیه استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و دیگر مدیران و مسئولان در دفتر امام جمعه شهر یاسوج برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید خوشنام گلگون کفن میهمان استان گفت: به همان میزان که بزرگ‌نمایی درست نیست غافل ماندن از اوضاع فرهنگی صدها برابر خطرناکتر است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای فعالیت‌های فرهنگی تقسیم کار کنیم افزود: تا کی باید بنشینیم، جلسه تشکیل بدهیم، مصوب کنیم اما خروجی نسبتا دلخواه ما هم شکل نگیرد.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به استان، با حضور مشاور روحانیت رئیس جمهور جلساتی در همین مکان تشکیل شد و مصوب شد که باید بودجه فرهنگی قابل توجهی در اختیار نماینده ولی فقیه قرار بگیرد اما مشخص نیست این بودجه کی می‌خواهد تعلق بگیرد.

انتقاد مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد از نبود بودجه فرهنگی / هیچ مُبلّغ تخصصی مقابله با فِرق ضاله در استان نداریم

وی با اشاره به محدود و اندک بودن بودجه‌های فرهنگی بیان کرد: باید بپذیریم که در حال حاضر موقعیت فرهنگی و مبانی فرهنگ در جامعه تغییر کرده و اصلاً نمی‌شود با دست خالی همت بلند داشته باشیم.

این مسئول حوزوی با بیان اینکه متأسفانه استان ما با کمبود شدید و فقر مُبلغ و مبلغه تخصصی برای مقابله با فرق ضاله روبرو است، افزود: امروز نوجوان و جوان ما نیاز به انگیزه و تشویق دارد و یقیناً جایی که این خواسته آنها برآورده شود به آنجا کوچ می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی ادامه داد: حداقل در باب فرقه‌ها و ادیان ساختگی مبلغانی به استان بیاوریم تا علاوه بر اینکه به کارهای سازمان‌یافته در منطقه بپردازند به تعلیم مبلغین ویژه نیز بپردازند که باز تحقق این امر نیازمند بودجه است.

وی افزود: چرا در سایر استان‌های این بودجه وجود دارد اما در استان ما خبری نشده است؟ باید کاری کنیم و نباید بگذاریم زمان از دست برود. با دست خالی تنها حرف زده‌ایم و نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم.

این مسئول حوزوی خاطرنشان کرد: با توجه به ضعف و یا فقر فرهنگی که در برخی از مناطق کم برخورد اگر کار عملی انجام نگیرد متأسفانه این تقابل کار دستمان می‌دهد و هزینه‌های گزافی را به بار می‌آورد.

وی در پایان خطاب معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: درخواست می‌شود در خصوص این بودجه به شبهات و سوالات پاسخ دهند که آیا چنین بودجه‌ای وجود دارد و اگر وجود داشته باشد چرا اختصاص نمی‌یابد. مگر می‌شود با دست خالی تقسیم وظایف کنیم.

پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین پناهی هر کدام از حاضرین در جلسه نکته و نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رهروان IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    باسلام حوزه های علمیه چه رسالتی دارند چرا جواب نمیدی چرا جواب شبه هات رانمیدن حرف زدن با منطق بودجه میخواد