سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان این که پژوهش یک کالای لوکس نیست بلکه مهارت است و باید جدی گرفته شود، گفت: تمایز علوم با متد و روش صورت می‌پذیرد و طلاب باید با یادگیری متدها، روش ها و مهارت های پژوهشی بتوانند همه در تمایز علوم موفق عمل کرده و هم تولید علم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران در نشست برخط که به مناسبت آغاز هفته پژوهش در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، عنوان کرد: آغاز هفته پژوهش مقارن شده با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که جا دارد حوزه‌های علمیه در عرصه پژوهش نگاه ویژه‌ای به سیره، منش و زندگانی حضرت فاطمه(س)، دخت گرامی نبی اکرم(ص) و این بانوی بزرگوار داشته باشند.

وی با اشاره به مصحف حضرت زهرا (س) و عظمت این صحیفه در عرصه‌های مختلف اعتقادی، فقهی و سیاسی، افزود: ضروری است پژوهش های طلاب در این عرصه راهبری شده و به جایگاه حضرت فاطمه (س) و مصحف ایشان بیش از پیش بپردازیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، حضرت فاطمه زهرا(س) را مقتدای همه ائمه علیهم‌السلام دانست و ادامه داد: اینکه صلوات ویژه «اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا... بار پروردگارا، درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گرامی‌ اش و فرزندان عزیزش...» در حق حضرت وارد شده و ایشان مورد توجه قرار گرفته شده اند، نشان از جایگاه کانونی حضرت زهرا(س) دارد و این جایگاه باید همواره مورد بازخوانی قرار بگیرد.

وی با اشاره به این آیه قرآن که می فرماید: «قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی؛ بگو: من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودّت و محبّت مرا در حقّ خویشاوندان منظور دارید»، خاطرنشان کرد: مودت به قربی منظور نزدیک ترین افراد به پیامبر اکرم(ص) است و به شهادت فریقین نزدیک ترین فرد به پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) بود؛ لذا این موضوع به قدری ارزشمند است که مودت به نزدیک ترین فرد به پیامبر که حضرت فاطمه(س) بود اجرش از رسالت پیامبر(ص) بالاتر قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که پژوهش یک کالای لوکس نیست بلکه مهارت است و باید جدی گرفته شود، گفت: تمایز علوم با متد و روش صورت می‌پذیرد و طلاب باید با یادگیری متدها، روش ها و مهارت های پژوهشی بتوانند همه در تمایز علوم موفق عمل کرده و هم تولید علم داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است حرفی برای گفتن داشته باشیم و آثاری برای خواندن یا دیدن تولید کنیم، باید به تناسب و فراخور حال مخاطبان مان باشد و در تولید محتوا ذائقه مخاطب را در نظر بگیریم؛ لذا برای انتقال صحیح دانش و اندوخته به مخاطب باید مهارت ها را بیاموزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha