دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1125981
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
مریم رضوی

حوزه/ رضوی گفت: علت اینکه بعد از رسول اکرم (ص) بین مردم تفرقه ایجاد شد با اینکه در زمان رسول اکرم حتی آب وضوی آن حضرت را متبرک می کردند، نفوذ شیطان به قلب های افراد منفعت طلب بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مریم رضوی روز یکشنبه در همایش دختران فاطمی که به میزبانی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) سلماس برگزار شد، اظهار داشت: علت اینکه بعد از رسول اکرم (ص) بین مردم تفرقه ایجاد شد با اینکه در زمان رسول اکرم حتی آب وضوی آن حضرت را متبرک می کردند، نفوذ شیطان به قلب های افراد منفعت طلب بود که حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه با اشاره به این بخش می فرمایند؛ وَ اَطْلَعَ الشَّیْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ هاتِفاً بِکُمْ شیطان سرش را از مخفیگاه خود بیرون کرد و شما را به سوی خود دعوت نمود و شما آن را اجابت کردید.

وی ادامه داد: وقتی حضرت زهرا (س) قصد کرد که به مسجد برود، این چنین نقل شده که : «لاثَتْ خِمارَها علی رأسِها و اشْتَملتْ بِجَلبابها...»؛ یعنی زمانی که حضرت می‌خواست به مسجد برود "خِمار" به روی سرش پیچید و با "جَلباب" تمام بدنش را پوشاند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس افزود: «خمار» پوششی شبیه مقنعه امروزی بوده که سر و سینه و گردن را می‌پوشانده و «جلباب» نیز پوششی بوده شبیه چادر که تمام بدن تا روی پا را می‌پوشانده است. این به این معنا است که حضور اجتماعی برای بانوان اشکالی ندارد به شرط آنکه شرایط و لوازم آن را رعایت کنند.

وی ادامه داد: شیطان بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام زمینه را برای خودنمایی و ایجاد انحرافی بزرگ فراهم دید و وارد میدان شد و خیلی ها فریبش را خوردند و منحرف شدند.

رضوی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به مؤمنین سفارش می کند؛ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ از گام های شیطان تبعیت نکنید، خطوه به معنای گام می باشد. کینه و کدورت، فراموشی یاد خدا و توجیه گناهان از جمله مهم ترین گام های شیطان است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha