چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان گفت: امام جماعت مسجد علاوه بر شخصیت معنوی و آگاهی‌هایی که دارد باید با شیوه‌های جذب جوانان و مدیریت مسجد آشنا باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام علی ناصر، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص میزبانی سی امین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: مسجد یکی از مکان‌های مقدس بود که پیامبر گرامی اسلام پس از مبعوث شدن به پیامبری آن را احداث کرد.

وی با اشاره به اینکه مسجد تنها محلی برای عبادت خداوند نیست و کارکردهای متعددی دارد، ادامه داد: رسیدگی به مشکلات مسلمانان، قضاوت، تصمیم گیری در خصوص موضوعات نظامی، سیاسی و اجتماعی در مسجد انجام می‌شود.

ناصر با یادآوری که دشمن به کارکردهای مسجد و نقش آن در اتحاد همدلی مسلمانان پی برده است، تصریح کرد: دشمنان صدر اسلام در مقابل مسجدی که پیامبر گرامی اسلام ساخت مسجد ضرار را بنا کرد تا از این طریق به پیامبر ضربه وارد کنند.

وی به فرمایش امام راحل که فرمودند: «مساجد سنگراست، سنگرها را حفظ کنید» اشاره کرد و گفت: از صدر اسلام تاکنون بر ما ثابت شده است که مسجد منشأ برکات بسیاری برای ما مسلمان بوده است.

حجت الاسلام ناصر با یادآوری اینکه نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مسجد محلی برای تجمع انقلابیون و راهپیمایی‌ها بود و پس از انقلاب نیز مساجد به عنوان سنگر واقعی تلقی می‌شدند.

به گفته وی، در هشت سال جنگ تحمیلی، مساجد به عنوان یکی از پایگاه‌های اجتماعی و محل ثبت نام، تربیت و اعزام رزمندگان همچنین محلی برای تشییع شهدا و برنامه‌های مختلف بود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان بر ضرورت حضور جدی جوانان و نوجوانان در مساجد تأکید کرد و یادآور شد: برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز در استان زنجان خیر و برکات متعددی برای استان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید از این فرصت برای ترویج و اشاعه فرهنگ اقامه نماز به ویژه در نسل نو استفاده کنیم، تصریح کرد: امام جماعت در مساجد به عنوان ستون و مدیر اصلی مسجد به شمار می‌رود؛ امام جماعت مسجد علاوه بر شخصیت معنوی و آگاهی‌هایی که دارد باید با شیوه‌های جذب جوانان و مدیریت مسجد آشنا باشد.

به گفته حجت الاسلام ناصر، زنجان امسال میزبان سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» است و از این فرصت می‌توان برای پیوند بین نماز و نسل نو استفاده کرد.

وی این اجلاس را بستر مناسبی برای تقویت روحیه دینی و معنوی افراد جامعه عنوان کرد و گفت:در مساجد فضایی ایجاد شود که نوجوانان و جوانان در کنار ائمه جماعت از تجربیات آن‌ها استفاده کرده و بتوانند مدیریت مسجد و در آینده مدیریت جامعه را برعهده بگیرند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان به نقش مساجد در بحران‌ها و بلاهای طبیعی اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم که در مواردی، چون سیل زلزله و حتی کرونا مساجد و همت جوانان مسجدی باعث شد که برای بسیاری از مشکلات چیره شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha