شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024
کد خبر: 1127381
۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
محلات

حوزه/به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه محلات بررسی مقاله اخلاق معاشرت در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه محلات بررسی مقاله اخلاق معاشرت با حضور خانم محمدی از طلاب ممتاز این مدرسه پیش از ظهر امروز برگزار شد.

محمدی بیان کرد : پایداری و استحکام رابطه های مردمی، در سایه نکاتی است که برگرفته از حقوق متقابل افراد جامعه می باشد. این که چگونه باید زیست وچگونه با آنها باید ارتباط برقرار کرد ، در آداب معاشرت می گنجد.

وی تصریح کرد : آداب برخورد، دید وبازدید، رفت وآمد های خانوادگی ودوستانه، نحوه گفتار و رفتار با اقشار مختلف، دوستی و حد وحدود آن، مراعات حقوق دیگران، ادب سپاس واحترام از جلوه های بارز اخلاق معاشرت است.

محمدی خاطر نشان ساخت: جامع ترین متن حدیثی که به بیان این حقوق و وظایف متقابل پرداخته است را رساله حقوق امام سجاد معرفی کرد.حق برادر دینی، حق همسایه،حق خویشاوند، حق همسرو....از جمله حقوقی است که در آن حدیث ارزشمند بیان شده است.

وی با استناد به حدیث پیامبر اکرم(ص)" الا اَخبرکم باَشبَهکُم بی خُلقا..." آیا خبر ندهم به شما که چه کسی از نظر اخلاق به من شبیه تر است ؟ اصحاب عرض کردند بله یا رسول الله . حضرت فرمودند که شبیه ترین شما به من خوش اخلاق ترین شماست.

محمدی افزود: از فواید اخلاق خوب آرامش روانی اجتماع، آرامش روانی فرد، پاک شدن گناهان، شباهت به رسول گرامی (ص) است .

وی در ادامه به ۱۶ مورد از آداب معاشرت اشاره کرد و کتاب اخلاق معاشرت از جواد محدثی رابه طلاب معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha