شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی

حوزه/ نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، از نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه امروز هفتم دی ماه در سالن جلسات ستاد جبهه مردمی خاتم الأوصیا رونمایی شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی عنوان کرد: یکی از ضرورت‌های فضای مجازی، توجه به حضور اندیشه علمی و آثار علمی در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: تا حد زیادی درگیر کنشگری فضای مجازی شدیم اما یکی از چالش‌هایی که در امر وجود دارد این است زمانی که محققین می‌خواهند به آثاری مراجعه کنند دسترسی به آثار غربی و اندیشه‌های دیگران سهل تر است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اضافه کرد: اگر آثاری که تولید می‌شود تبدیل به نسخه دیجیتال نشود و به شکل مناسبی عرضه نشود آن اندیشه محدود می‌شود.

وی گفت: امروزه در برخی از رشته‌ها در حوزه علمیه قم، قله هایی داریم که محققان حوزه علمیه قم در آثارشان به آن ارجاع نمی‌دهند زیرا گفتمان و آثارشان به نسخه دیجیتال تبدیل نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی اظهار کرد: یکی از تلاش‌هایی که در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی صورت گرفته است این بوده که آثاری که صاحبان اثر مطابق با اندیشه های انقلابی و اندیشه های رهبر معظم انقلاب و امام راحل تولید می‌کنند در قالب نرم افزار ها و پایگاهای جامع در دسترس قرار بدهیم.

وی ادامه داد: حدود ۲۵۰ عنوان اثر مشترک با موسسات و شخصیت های حوزوی تولید کردیم که در مجموعه ۵ هزار جلد کتاب تبدیل به نسخه دیجیتال شده است و در پایگاه نور نیز قرار داده شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیان کرد: امروز نیز مفتخر هستیم که این فرصت فراهم شد و آثار استاد خسرو پناه را در قالب نرم افزار ارائه کردیم که بیش از ۴۰ اثر ارائه شده است و قابلیت های متعددی مانند جست‌وجو، بازیابی اطلاعات و.. را دارد.

شایان ذکر است این نرم‌افزار با ارائه متن ۴۱ عنوان کتاب در ۴۷ جلد از آثار استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی در موضوعات چون: کلام، دین‌پژوهی، فلسفه، فقه، اخلاق، عرفان و... تولید و ارائه می‌گردد. همچنین صوت دروس خارج استاد به همراه گالری تصاویر نیز در بخش نگارخانه عرضه گردیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha