شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ثب

حوزه / آیین اختتامیه رویداد شهید اردهال با حضور امام جمعه و فرماندار کاشان و تقدیر از اساتید و شرکت کنندگان این رویداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از کاشان، محمدعلی فرجی در آیین اختتامیه رویداد شهید اردهال در تالار دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان گفت: دومین رویداد فاخر فرهنگی هنری شهید اردهال با محوریت طراحی کتیبه و حضور اساتید و هنرمندان برجسته و مطرح کشور از استان‌های اصفهان، تهران، قم، قزوین و کرمانشاه برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، هدف از برگزاری رویداد شهید اردهال را هدایت هنرِ کاشان به سمت هویت اسلامی و شیعی عنوان کرد و افزود: این اتفاق مبارک هر سال به صورت مستمر و پیوسته‌ با یک موضوع خاص در یک رشته محقق خواهد شد.

وی با تقدیر از نگاه ویژه و خاص امام جمعه کاشان در موضوعات فرهنگی و کلان کاشان، حمایت شهردار، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر به‌ویژه رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در تصویب اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی، هنری و مذهبی یادآورشد: تلاش و پیگیری حوزه هنری کاشان، حمایت‌های انجمن خوشنویسان، اداره تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری رویداد شهید اردهال و حضور هنرمندان فرهیخته در برگزاری متفاوت این دوره از رویداد ستودنی و قابل تقدیر است.

به گفته وی رویداد شهید اردهال از معدود برنامه‌ها و جشنوارها است که دستاورد آن ارتقای کمّی و کیفی سطح دانش هنرمندان منطقه کاشان است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان حضور۴۰ هنرمند، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با استفاده از تجربیات و دانش اساتید مجرب در اعتلای عرصه هنر کاشان را از برکات رویداد شهید اردهال عنوان کرد و گفت: جشنواره‌ای که فقط با اعطای هدیه به هنرمند برگزار شود و خروجی برای هنرمندان کاشانی نداشته باشد فقط هزینه بر شهر تحمیل کرده است.

فرجی با تأکید بر اینکه رویداد فاخر شهید اردهال از حیث خلق آثار علاوه بر قابلیت استفاده برای عموم و هیات مذهبی موجب اعتلای دانش و ارتقای بینش هنر

هنرمندان بومی شهر می‌شود اظهارداشت: این رویداد فاخر از برکت و عنایت حضرت سلطانعلی بن باقر (ع) زمینه‌ساز یک اجتماع و دورهمی منظم و مستمر با محوریت حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان است که به صورت هفتگی و ماهانه با حضور اساتید تهران و اصفهان در قالب کلاس و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

به گفته وی رویداد شهید اردهال قبل از ۲۷ جمادی الثانی و سالروز شهادت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) برای تولید و تحویل آثار هنری کتیبه برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ظرفیت مهم رویداد شهید اردهال در راستای توانمندسازی وتقویت بُعد دانش و بینش هنرمندان را تاکید کرد و گفت: همکاری تمامی عوامل اجرایی از نهادها و سازمان‌ها در ارتقای ظرفیت هنر کاشان و حضور هنرمندانی که بر رونق این رویداد افزودند قابل تقدیر است.

دبیر اجرایی دومین رویداد شهید اردهال نیز کاشان با تأکید بر اینکه کاشان به عنوان شهر فرهنگ و هنر شناخته شده است گفت: کاشان در ادوار گذشته به‌ویژه در کاشی، سفال و خط قله‌های شاخصی داشته است.

احمد قربانعلی‌زاده با اشاره به برگزاری نخستین دوره رویداد پر سال گذشته با توجه به اینکه حوزه هنری در بدو تاسیس و رویکرد سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تولید محصولات فرهنگی و هنری بود اظهارداشت: حوزه هنری کاشان با کمک سازمان و سایر ادارات و نهادها نخستین دوره رویداد هنری شهید اردهال را به عنوان مهم‌ترین هویت شیعی منطقه کاشان برگزار کرد.

وی هدف برگزاری رویداد شهید اردهال را اعتلای جایگاه حضرت سلطانعلی بن باقر(ع) با ارائه محصولات هنری در حوزه گرافیک و کاهش غربت حضرت دانست و گفت: هنر گرافیک هنری است که در تمام کشورهای دنیا به عنوان هنر پیش‌رو و جریان ساز شناخته می‌شود.

به گفته وی تمام آثار تولیدی نخستین دوره رویداد در سال گذشته در تابلوها و فضاهای سیمای بصری شهری به نمایش عموم گذاشته شد و فضاسازی خوبی از معرفی حضرت سیمای شهری با زیبای بصیری شکل گرفت.

رئیس حوزه هنری کاشان برگزاری دومین دوره رویداد شهید اردهال در قالب کتیبه از ششم تا هشتم دیماه را بر اساس نیازسنجی و مشورت با اساتید فن یادآورشد و افزود: این دوره از رویداد نیز به نحو احسن با ورود هنر گرافیک به زیست مردم و محیط‌های پرتردد افراد و شخصیت‌های مختلف اجرا شد.

قربانعلی‌زاده تفاوت کار پوستر و کتیبه را در دیده شدن تأکید کرد و گفت: کتیبه‌های تولیدی دومین دوره رویداد با نصب داخل آستان مقدس شهید اردهال و تکایا و حسینیه‌ها ماندگاری بیشتری برای مشاهده در زیست و زندگی مردم دارد.

وی با تقدیر از حضور اساتید مجرب و متبحر در برگزاری رویداد شهید اردهال و کارگاه‌های آموزشی آن اظهارداشت: مجموعه استادان شاخص و برگزیده کشور و کاشان با تخصص و رشته‌های مختلف در رفع نیاز و آموزش تمام نیازها و سوالات هنرمندان شرکت کننده را پوشش داد.

به گفته وی شکل گیری انجمن طراحان انقلاب اسلامی کاشان(سفیر) مهمترین دستاورد سال گذشته رویداد شهید اردهال بود.

رویداد فرهنگی هنری شهید اردهال به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) و همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و حوزه هنری انقلاب اسلامی کاشان و با همکاری مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی کاشان، اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی بن محمد باقر (ع)، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و انجمن خوشنویسان کاشان در روزهای ششم، هفتم و هشتم دی ماه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha