دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتاب

حوزه/ به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها کتاب «کارکرد فرشتگان در قرآن و عهدین» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کتاب «کارکرد فرشتگان در قرآن و عهدین»، توسط رخسانه دانش در چهار فصل با عناوین «مفهوم شناسی، خلقت و ماهیت فرشتگان در قرآن و عهدین»، «اقسام، صفات و کارکردهای تشریعی و تکوینی فرشتگان در قرآن کریم»، «اقسام، صفات و کارکردهای تشریعی و تکوینی فرشتگان در عهدین» و «مقایسه کارکرد تشریعی وتکوینی فرشتگان در قرآن و عهدین» در ۳۶۳ صفحه تدوین شده است.

در خلاصه کتاب «کارکرد فرشتگان در قرآن و عهدین» آمده است:

فرشتگان به عنوان واسطه خداوند با عالم هستی، مظهر کمال، جلال و شکوه، جمال و زیبایی و یادآور قداست و پاکی هستند. در کلام خداوند ایمان به فرشتگان در ردیف ایمان به خداوند و انبیا و کتب آسمانی مطرح شده که دلیل بر اهمیت بنیادین مسئله فرشتگان است.

فرشتگان به عنوان رابطه میان خدا با مخلوقات، دارای مراتب و درجه های متفاوتی هستند که با توجه به آن مراتب، نام های مخصوص پیدا کرده‌اند و به عنوان واسطه بین خداوند و عالم هستی نقش های گوناگونی ایفا می‌کنند. فرشتگان موجوداتی عاقل، باشعور و بندگان گرامی خدا هستند. آنها هرگز معصیت نمی کنند، پیوسته در حال تسبیح و تقدیس خداوند هستند، فرمان بردار خداوندند و هیچ گاه از دستورها و فرمان های الهی نافرمانی نمی کنند. بنابراین، باتوجه به این که در قرآن و عهدین از آن‌ها بسیار سخن گفته شده است. در اثر حاضر به بررسی کارکرد فرشتگان در قرآن و عهدین پرداخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha