دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1129347
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ مدت کمی از جنگ تحمیلی گذشته بود که دشمن وارد جنگ دیگری شد،جنگی که مبانی اسلام و شخصیت علماء برجسته انقلاب را نشانه گرفته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،خانم نجیبه خاتون کرمی مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول سلام الله علیها ساوه در یادداشتی نوشت:

مدت کمی از جنگ تحمیلی گذشته بود، که دشمن وارد جنگ دیگری شد،جنگی که مبانی اسلام و شخصیت علماء برجسته انقلاب را نشانه گرفته بود. بخاطرم هست که در خلال آن روزها زمزمه هایی از سخنان یک عالم بزرگوار شنیده می شد. برای اولین بار سرکلاس روش تحقیق ، نام سایت و علامه مصباح را شنیدم که ایشان یک تنه علیه شبهاتی که به اسلام و شیعه و انقلاب اسلامی وارد می شد مقابله میکرد.و با اندیشه و تفکری که آغشته به مبانی اسلام ناب محمدی بود ، شبهات مربوط به آن دوران را مثل آیات جهاد که برای خشن نشان دادن دین بود را پاسخ میدادند.

وقتی وارد سطوح بالاتر حوزه شدم با کتاب راه شناسی و راهنما شناسی این عالم بزرگوار در راهم مصمم تر شدم و برای اینکه بتوانم نسل جدید را با مبانی دین آشنا کنم کتاب آموزش عقاید را به دست گرفتم و با نشستن سرکلاس های طرح ولایت جرعه جرعه ، اندیشه ها و مبانی فکری ایشان را در وجودم جاری نموده و سعی کردم باتدریس کتابهای ایشان برای طلاب ودانشجویان از افکار و اندیشه ها ی این عالم بزرگوار استفاده نمایم.

و چقدر دیر با موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که بنیانگذار آن بودند آشنا شدم.او تنها کسی بود که به اخلاق به عنوان یک علم مستقل که نیازمند پژوهش های عمیق و جدی است،می نگریست. چقدر نام مصباح برازنده ایشان است .

سالگرد عروج ملکوتی ایشان تسلیت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha