دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان پیوند با خدا، اخلاص، عالم بودن و داشتن بینش درست و تشخیص دقیق را شرط اثرگذاری و ماندگاری کارها عنوان کرد و از این موارد در شخصیت آیت الله مصباح یزدی به عنوان یک الگو نام برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط در ادامه بازدید از مدارس علمیه و دیدار با طلاب در روزهای یکشنبه در مشهد در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت مهدی ابتدا به سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و فاجعه رخ داده تروریستی را به گمان خام استکبار و دشمنان، برای تقابل با اندیشه و تلاش های این مرد بزرگ برشمرد که البته به نتیجه نمی رسد.

وی افزود: دشمنان با این اقدام‌ها تلاش می کنند به گونه‌ای برای خودشان دست آوردسازی کنند و با این کارها نظام جمهوری اسلامی را درگیر بحث‌هایی کنند که بخواهند خودشان را در خلال آن، نجات دهند؛ این‌ها کور خوانده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ادامه داد: همانطور که مسئولان نظام اسلامی قول داده اند، انتقام سختی از مسببان و عاملان این فاجعه تروریستی خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط همچنین به سالگرد ارتحال آیت الله یزدی اشاره کرد و با توجه به شخصیت آن عالم، به اهمیت مسلح شدن به سلاح دانش پرداخت که نکته مهمی در عالم طلبگی است و این ویژگی را علامه دارا بود.

وی تصریح کرد: البته آن چیزی که موجب کارایی انسان می‌شود، دارا بودن بینش در کنار داشتن علم و دانش است؛ علامه مصباح یزدی دانش را به بینش درست پیوند زده بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: کسانی که به انحراف کشیده شده یا عده‌ای را منحرف کرده اند، دارای علم بوده اند، و لذا تعبیر "اذا فسد العالم فسد العالم" استفاده می شود. بنابراین، داشتن علم نافع و البته همراه با بینش برای جلوگیری از انحراف، لازم است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شخصیت آیت الله مصباح یزدی و شهید مطهری و امثال ایشان را انسان‌های دارای بینشی دانست که علم شان نیز نافع و موثر است.

وی از فضای اعتقادی نیمه دوم دهه ۷۰ با هجوم به همه مبانی دینی و انقلاب گفت که تحت عنوان‌های براق و رنگارنگ رقم خورد و علامه مصباح یزدی به جنگ آنان رفت و پرده تزویر، انحراف و التقاط را از چهره آن افراد کنار زد که البته این کار هزینه داشت و شخصیتی مثل علامه را به گونه‌ای ترور شخصیتی کردند که حتی در انتخابات مجلس خبرگان در تهران رای نیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط در ادامه، آیت الله مصباح یزدی را مصداق تعبیر قرآنی "وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ" دانست و با بیان اینکه آن مرحوم شخصیتی ماندگار در انقلاب اسلامی شد، خاطر نشان کرد: باید برای ماندگار شدن به منبع جاوید پیوست و آن، خداست؛ یعنی اثرگذاری، ماندگاری و تاثیرگذاری در کارها نتیجه، پیوند با خدا و اخلاص است.

مدیر حوزه علمیه خراسان از موفقیت طرح ولایت در آگاهی بخشیدن جوانان، دانشجویان و اقشار مردم گفت و یادآور شد: اگر بناست انسان به عنوان یک عالم نافع در جامعه کار کند، باید پیوند با خدا، اخلاص و دانش همراه با بینش و البته الگو داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط تشخیص دقیق در انجام وظیفه و پیدا کردن خلأها را مهم دانست که فقیه فیلسوف، آیت الله مصباح یزدی اینگونه بود و در واقع، شخصیتی عالم، موثر، نافع و بصیر می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به توصیه یکی از اساتید در تلاش و خوب درس خواندن، خیانت انسان به خود، کشور و دین و مذهب را نتیجه اهتمام نورزیدن به این وظیفه عنوان کرد که در تعبیر آن استاد، تذکر داده شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بیشتر مدارس علمیه خراسان کمترین بهره‌مندی از امکانات را دارند، تاکید کرد: از این رو، طلاب در مدارسی که اندک امکانات بیشتری نسبت به سایر مدرسه ها دارند، باید خیلی قدردان و متوجه باشند.

وی شاکر و قدردان بودن به خاطر داشتن نعمت ها را لازم خواند و از تعبیر امام‌ سجاد علیه السلام در دعای اول صحیفه سجادیه استفاده کرد و شکر نعمت را جزو ویژگی های انسان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط از مجموعه‌های مدارس حضرت مهدی و تلاش‌های ارزشمند صورت گرفته گفت و ابراز امیدواری کرد که اثرگذاری آن بیش از پیش باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین در جمع دانشجویان و دانش آموزان مدرسه نسل آفتاب که زیر مجموعه مدارس علمیه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است، این نسل را امیدهای آینده کشور خواند که رهبر معظم انقلاب نیز به آنان امید بسته و آرزو کرد که شاهد رشد و اثرگذاری شان در کشور باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha