دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1131011
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
دفاعیه

حوزه/ طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان: «نقش دین‌داری در درمان وسواس فکری» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم فتاحی، طلبه سطح ۳ رشته اخلاق و تربیت اسلامی مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، صبح امروز از پایان نامه خود با عنوان: «نقش دین‌داری در درمان وسواس فکری» با راهنمایی سید روح الله موسوی‌زاده و راهنمایی حجت الاسلام محمد رضا سالاری فر دفاع کرد.

وی در دفاع از پایان نامه خود گفت: زندگی انسان پیوسته عجین با اضطراب است و با مشکلات و سختی‌هایی که پیش رو دارد، امکان ابتلا به بیماری‌های روحی-روانی برای او مهیا است.

طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان گفت: وسواس فکری یکی از این بیماری‌های روحی-روانی گسترده‌ عصر امروز است. روان‌شناسان و اندیشمندان تاکنون به درمان‌های متفاوتی از وسواس فکری دست یافته‌اند. در کتب اخلاقی بسیاری در مورد وسواس و درمان اخلاقی آن بر طبق روایات معصومین صحبت گردیده است. با مراجعه به این کتب اخلاقی می‌توان نقش دین‌داری را در درمان وسواس فکری بیان نمود.

فتاحی بیان کرد: درمان‌های اخلاقی در حوزه‌های ارتباطی فراوان است؛ در این پژوهش، بعضی از درمان‌های اخلاقی در سه حوزه‌ ارتباطی خداوند، خود و خلق بیان گردیده است. در حوزه ارتباطی خداوند، انسان مبتلا به وسواس فکری می‌تواند با تقویت توکل، خود را در محضر خدا دیدن (یاد خدا) و اطاعت و بندگی، خودش را درمان نماید و در حوزه ارتباطی خود، با مباحث عزت نفس، صبر و مراقبه به درمان خویش بپردازد و در حوزه ارتباطی خلق نیز، به وسیله الگوگیری و بخشش، خود را درمان نماید. تقویت هر کدام از این مباحث در حوزه‌های ارتباطی، سبب درمان نوعی از وسواس فکری می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha