یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله عباس کعبی

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شرکت در انتخابات را سبب تقویت نظام و تضعیف دشمن دانست و تصریح کرد: شرکت در این امر مهم یکی از واجبات مهم سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله عباس کعبی در شانزدهمین همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان قم که شامگاه چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در کنار نماز و زکات از جامع‌ترین و مهم‌ترین فرائض دین است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر ضمانت اجرای دین است. در روایت آمده است که از مهم‌ترین و ارزشمندترین واجبات، امر به معروف و نهی از منکر است و وجوب آن از ضروریات دین اسلام است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب تضعیف ایمان، ارزش‌های اسلامی و موجب فروپاشی تدریجی هویت اسلامی در جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در سایه امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت ارزش‌ها ممکن می‌شود و مطابق روایات ترک این فریضه الهی باعث تسلط اشرار و حاکمیت مفسدین در جامعه می‌شود.

وی افزود: در سایه انقلاب اسلامی و با پرچم داری امام‌خمینی(ره) بر اساس فرهنگ عاشورا و کربلا، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد، به عنوان دو بال حفظ و گسترش اسلام ناب محمدی و دو بال پیشرفت و عزت اجتماعی، زنده شدند.

آیت‌الله کعبی گفت: در امر به معروف و نهی از منکر هیچ کس استثناء نیست و همه موظف‌اند بستر را برای اجرای این حکم الهی فراهم کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر اشکال مختلفی دارد، اگر به صورت فردی نتوان این وظیفه الهی را انجام داد باید به صورت تشکیلاتی این واجب را انجام بدهیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تقویت مساجد با محوریت ائمه جماعات، تقویت فعالیت‌های اسلامی در بازار، استحکام بنیاد خانواده، اصلاح نظام آموزشی، پرورشی و تبلیغی، نیازسنجی، مخاطب شناسی، تسلط بر فضای مجازی و ایجاد شبکه مردمیِ هوشمند و فعال را از پیش نیازهای موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر است. برای امر به معروف و نهی از منکر باید برنامه داشت.

شرکت در انتخابات از واجبات مهم سیاسی است

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر دشمن با تمام توان خود به مبارزه با عفاف و حجاب می‌آید، باید با تقسیم کار، توزیع نقش، برنامه ریزی دقیق در حیطه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، خدماتی و فرهنگی و بدون انفعال، محیط را برای مبارزه با بی‌حجابی و فساد فراهم کرد.

وی اظهار کرد: نمی‌توان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را فقط از مردم خواست، نهادها و سازمان‌های مختلف باید وظایف خود در عرصه‌های گوناگون از جمله مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض، از بین بردن شکاف طبقاتی و ترویج نماز و سبک زندگی انجام دهند.

آیت‌الله کعبی افزود: حفظ نظام، امید آفرینی، بالابردن سطح رضایت عمومی و دعوت به حضور گسترده مردم در انتخابات از مصادیق مهم و برجسته امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات تقویت نظام و تضعیف دشمن است. شرکت در این امر مهم یکی از واجبات مهم سیاسی است. هیچگاه نباید از انتخاب افراد صالح و اصلح کوتاه بیاییم.

این عضو جامعه مدرسین حوزه شرکت در انتخابات را سبب تضعیف دشمن دانست و اظهار کرد: در کنار قدرت نظامی، حضور در انتخابات سبب تضعیف دشمنان اسلام و انقلاب می‌شود.

آیت الله کعبی در پایان گفت: انتخابات، جهاد نرم در راه خداست و این جهاد انتخاباتی، سبب تقویت نظام و رهبری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha