سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
برپایی آئین اعتکاف دانش آموزی در بناب

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری بزرگ ترین مراسم اعتکاف دانش آموزی در استان اصفهان با مشارکت و همکاری مبلغین طرح امین مدارس  خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان اظهار کرد: از چندین ماه قبل، برنامه ریزی ها جهت برگزاری بزرگترین مراسم اعتکاف دانش آموزی در استان اصفهان انجام گرفت.

وی با بیان این که این مراسم به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و طلاب طرح امین مدارس استان در ایام البیض رجب (اعتکاف) برگزار خواهد شد گفت: امروزه اهمیت توجه به مسائل معنوی در بین نوجوانان و جوانان بیش از پیش محسوس است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند شاهد رویش های نو در نسل جدید هستیم و حضور هزاران نفر از نوجوانان در مساجد مختلف نشان دهنده رویش های انقلاب است.

وی افزود: امسال در مراسم اعتکاف، حدود ۱۳ هزار دانش آموز با حضور طلاب و مربیان شرکت می کنند که شامل ۶ هزار دانش آموز پسر و ۷ هزار دانش آموز دختر در مقاطع متوسطه اول و دوم می شود و در ۶۰ مسجد این مراسم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر برتری کمی و کیفی این مراسم تصریح کرد: از نظر کیفی هر ۱۰ تا ۱۵ نفر دانش آموز معتکف دارای یک مربی هستند و در این چند روز از نظر اعتقادی و بینشی، حلقه های معرفتی تشکیل می شود.

وی خاطر نشان کرد: مراسم اعتکاف بهترین زمان و فرصت را برای تعمیق باورهای دینی در اختیار ما قرار می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha