دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خیاط

حوزه/ پژوهشگران حوزه علمیه خراسان می‌توانند به حل مشکلات کشور کمک کنند، مثال زد: طرح اعتبار زدایی از اسناد عادی در یک برنامه یک ساله توسط محققان این حوزه بررسی و راهکار آن ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط در دیدار دکتر جعفریان دهکردی، معاون پژوهش و فناوری بنیاد ملی علم ایران با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان دارای استعداد بسیار خوبی است و افراد مستعد و نخبه ای را با طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی دارد، مثال زد: طرح اعتبار زدایی از اسناد عادی که از جمله معضلات قوه قضائیه می باشد در یک برنامه یک ساله توسط محققان این حوزه بررسی و راهکار آن ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگران حوزه علمیه خراسان می‌توانند به حل مشکلات کشور کمک کنند، ابراز کرد: جشنواره علمی نخبگانی با رویکرد حل مسئله از دیگر برنامه‌هایی است که در این حوزه برگزار می‌شود و البته آن مسائل نیز با استفاده از گزارش‌ها و مطالبات نهادهای کشور به صورت فردی یا گروهی پیگیری می گردد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه این استعدادهای توانمند که مسائل را با مهارت‌های خود حل می‌کنند، باید حمایت شوند، بخش دیگری از کارهای این حوزه را در عرصه تالیفات خواند که انتشارات آن به تالیف های نوآورانه و در مسیر حل مسائل کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط همچنین به زمینه‌های ارتباط و تعامل بین‌المللی حوزه علمیه خراسان و ظرفیت‌های فعال آن اشاره کرد و آن را در امور همکاری ها با بنیاد ملی علم ایران مناسب ارزیابی کرد.

وی از فعالیت رسانه حوزه علمیه خراسان و برگزاری جشنواره رسانه ای بین المللی «سلمان» که مورد استقبال قرار گرفته، گفت و استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی را در تعامل با بنیاد یادشده، پیشنهاد کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ارائه علوم انسانی اسلامی به زبان ساده در قالب رویدادهای علمی را از دیگر کارهایی دانست که این حوزه برای اجرای آن، استعداد و آمادگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط از پیشرو بودن و اقدام‌های برخی از مراکز تخصصی حوزه علمیه خراسان گفت که می‌توانند در تعامل فی مابین این حوزه با بنیاد ملی علم همکاری کنند.

وی نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان را اتفاق جدیدی دانست که مطالعات آینده پژوهانه، تاریخ پژوهانه و برنامه ‌ریزی‌های لازم را داشته و در آینده نزدیک اجرا خواهد شد که این نظام نیز می‌تواند جزوی از برنامه‌های همکاری فی مابین با بنیاد ملی علم ایران قرار گیرد.

آمادگی بنیاد ملی علم ایران برای همکاری ویژه با حوزه خراسان

حجت الاسلام مهدی رضایی در دیدار معاون پژوهش و فناوری بنیاد ملی علم ایران با حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در مشهد با بیان اینکه این حوزه عضو کارگروه علوم و معارف دینی بنیاد است، گفت: تا کنون جلسات خوبی برگزار شده و برنامه‌هایی در قالب تفاهم‌نامه‌های میان دو سازمان منعقد خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم این تعاملات در راستای خدمت به رشد علم، تعلیم و طلاب مستعد به نتیجه و ثمره مطلوبی برسد.

دکتر جعفریان دهکردی، معاون پژوهش و فناوری بنیاد ملی علم ایران نیز از برنامه‌های حمایتی برای موسسات علمی گفت و از حمایت ویژه در قالب یک تفاهمنامه برای موسسات به منظور هدفمند سازی گام‌های پژوهشی و برنامه محوری آنان خبر داد.

وی افزود: در این زمینه ها، ظرفیت مشخصی به حوزه علمیه خراسان اختصاص داده می‌شود و از توان بین المللی آن نیز استقبال می‌گردد.

جعفریان ده کردی، برگزاری رویدادی مانند شب‌های علم را برنامه تفریح علمی توصیف کرد که به بیان عمیق علوم به زبان ساده می پردازد که بازخوردهای خوبی داشته است که حوزه علمیه نیز می تواند در عرصه مربوطه این اقدام را صورت دهد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha