دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امینی

حوزه/ حجت الاسلام امینی گفت: بیش از ۳۲۰ایده در سایت kariznegar.ir ثبت شده است و نیمی از این ایده ها، سابقه اجرا در کشور داشته اند و تقریبا از تمامی استان های کشور حتی از جزایر ایران چون کیش، در این رویداد ثبت نام کرده اند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام صادق امینی صبح امروز در نشست خبری رویدادملی«رشدآوند» با اشاره به اینکه خانه فناوری های فرهنگی اصفهان اولین شتاب دهنده تخصصی در حوزه کارآفرینی فرهنگی است اظهار داشت: خانه فناوری های فرهنگی اصفهان به عنوان دبیرخانه رویداد ملی رشدآوند انتخاب شد و در همین راستا پایگاه ثبت ایده ها در رویداد ملی رشد آوند به آدرسkariznegar.ir در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر این جهت اطلاع رسانی و سهولت استفاده مخاطبان، صفحه ای در صفحه اصلی سایت به همین منظور اختصاص داده شده است.

رئیس خانه فناوری های فرهنگی اصفهان عنوان کرد: یکی از اقداماتی که برای این رویداد انجام شده ضبط تصویری 10 نمونه اقدامات موفق در خصوص ارتباط خانه، مدرسه و مسجد از اصفهان و سایر استان ها در استودیو دفتر تبلیغات اسلامی است که بر روی سایت جهت الگوگیری مخاطبین قرار داده شده است.

حجت الاسلام امینی با تاکید بر اهمیت این رویداد نسبت به رویدادهای مشابه نوآوری تصریح کرد: مقرر شده است تمام ایده هایی که ایده پرداز اجازه انتشار آن را می دهد با نام ایده پرداز بازنشر شود، هم چنین ایده پردازان پس از رویداد با یکدیگر شبکه شده و از خلاقیت ها و نوآوری های هم مطلع می شوند.

وی اضافه کرد: تمام ایده پردازان از مشاوره رایگان برخوردار بوده و از نتیجه نهایی داوری ایده خود مطلع می شوند تا مواردی که برای رویدادهای سال آینده در ایده خود نیاز به بررسی دارد را تدارک ببینند.

حجت الاسلام امینی جامعه مخاطب این رویداد را نوجوان و جوان عنوان کرد و ادامه داد: هم خوانی ایده با فرهنگ اسلامی و ایرانی ضرورت دارد و ایده پردازان در زمان ثبت الگوی خود در حوزه تربیت در مورد این که از چه ظرفیت های محلی، منطقه ای و فناوری استفاده کرده اند توضیح داده که به عنوان امتیاز داوری نهایی محسوب می شود.

رئیس خانه فناوری های فرهنگی اصفهان با اشاره به اطلاع رسانی دقیق در خصوص روند داوری رویداد گفت: تمامی مولفه های داوری در این رویداد، در جلسه برخط برای همه ایده پردازان اعلام رسمی می شود و نحوه داوری، ارزیابی و رتبه بندی ایده ها بیان می شود و پس از آن که افراد از مولفه های داوری مطلع شدند یک هفته برای ویرایش ایده و الگوی ارسالی خود فرصت دارند.

حجت الاسلام امینی هم چنین از محدودیت تعدد ارسال ایده در این رویداد نیز خبر داد و افزود: در گذشته در ایده پردازی ها آسیبی را شاهد بودیم و سعی کردیم این آسیب در این رویداد وارد نشود، با توجه به این که در برخی رویدادها یک فرد تا 50 ایده که بیشتر آنها فاقد خلاقیت بود ارسال می کرد، لذا در این رویداد محدودیت ارسال ایده را قرار داده ایم تا هر فرد بهترین ایده ای خود را ثبت کند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۳۲۰ایده در سایت kariznegar.ir ثبت شده است و نیمی از این ایده ها سابقه اجرا در کشور داشته اند و تقریبا از تمامی استان های کشور در این رویداد ثبت نام کرده اند و حتی از جزایر ایران چون کیش، ما شرکت کننده داریم، ولی یک سوم ایده ها از استان اصفهان در این رویداد ملی شرکت کرده اند.

حجت الاسلام امینی وی ادامه داد: مهلت ارسال ایده ها تا پایان بهمن ماه تمدید شده و سایت برای ثبت ایده ها باز است.

رئیس خانه فناوری های فرهنگی اصفهان این رویداد را در نوع خود اولین رویداد در جهت ارتباط موثر بین خانواده، مدرسه و مسجد دانست و گفت: اگرچه نمونه های کوچک استانی پیش از این نیز اجرا شده اما در سطح ملی اولین رویداد است که تعالی و تقویت ارتباط خانواده با مسجد و مدرسه را هدف خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: ما در نقاط مختلف کشور نمونه های موفق را می بینیم که ضرورت دارد به دیگران و به دغدغه مندان عرصه فرهنگ و تربیت معرفی شوند و این رویداد با برنامه ریزی که دفتر تبلیغات اسلامی انجام داده داعیه دار پیگیری، شناسایی و معرفی الگوهای برتر مسجد محور و مدرسه محور است.

حجت الاسلام امینی افزود: هدف ما در رویداد اجرای ایده های برتر نیست و ما نقش یک واسطه را داریم تا ایده پردازان مختلف و متولیان فرهنگی را به یکدیگر معرفی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha