یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار حجت الاسلام والمسلمین شیخ زکزاکی با آیت الله اعرافی

رهبر جنبش‌ اسلامی نیجریه گفت: قبل از انقلاب اسلامی یک شیعه هم در نیجریه نبود و به برکت هدایت‌های امام‌خمینی(ره) و عنایات حضرت حجت(عج) امروز میلیون‌ها شیعه در آفریقا زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از علما و مدیران حوزه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار شیخ زکزاکی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی نیجریه ارائه داد و مسائل جهان اسلام و آفریقا مورد گفتگو قرار گرفت.

این عالم مجاهد شیعه رمز موفقیت جنبش اسلامی و تحولات فرهنگی نیجریه و آفریقا را الگوگرفتن از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی یک شیعه هم در نیجریه نبود و به برکت هدایت‌های امام‌خمینی(ره) و عنایات حضرت حجت(عج) امروز ملیون‌ها شیعه در آفریقا زندگی می‌کنند.

شیخ زکزاکی گفت: حدود ۴۰ سال قبل این افتخار را پیدا کردم تا در نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کنم. امام‌خمینی(ره) یک قرآن به من هدیه دادند و گفتند بروید و با این قرآن مردم نیجریه را به اسلام دعوت کنید.

وی ادامه داد: امروز جلسات قرآن و اهل‌بیت(ع) با حضور هزاران نفر از مردم برگزار می‌شود و روز به روز به جمعیت دوستداران اهل‌بیت(ع) و شیعیان افزوده می‌شود.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور هم در این دیدار از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شیخ زکزاکی برای گسترش فرهنگ و معارف اسلام ناب و گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی در نیجریه تقدیر کرد و با آرزوی سلامت و موفقیت برای او، اظهار امیدواری کرد که دولت نیجریه همکاری های لازم را انجام دهد و به ارواح شهدای اسلام، مقاومت اسلامی، غزه قهرمان و نیجریه به ویژه ارواح پاک فروزان و منسوبان شهید ایشان درود فرستاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha