دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه روحانیون و مبلغین ما باید طبیب دوار بطبه باشند و در کنار مردم به گفت‌وگو به آنها بپردازند، گفت: مردم در این جنگ شناختی نیاز به معنویت دارند و این وظیفه شماست که به این معنویت جهت بدهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان استان همدان، با بیان اینکه گره‌گشایی از کار مردم از تأکیدات اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: اهل بیت(ع) با شخص کار ندارند، بلکه مهم برای ایشان عملکردها و رویکردها است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز ما می‌توانیم به عنوان یاران حضرات معصومین فعالیت کنیم و این مسیر باز است، گفت: با وجود تمامی هجمه‌های دشمنان و جنگ شناختی که راه انداخته‌اند و با فضاهای سخت فرهنگی که روبرو هستیم، باز هم می‌شود که یاور ائمه بود.

امام جمعه همدان، افزود: در روایات داریم عالمان تعهد داده‌اند تا نسبت به هجمه‌های علیه دین و باورهای دینی کوتاهی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امیر(ع) فرمودند، خداوند از عالمان تعهد گرفته که در مقابل فساد و مستکبرین و ظالمان سکوت نکنند و این جمع قطعا اهل رعایت پیمان و امانت الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه امروز همه ما مدافعان فطرت هستیم، یادآور شد: نباید فراموش کنیم ما مدافعان عقلانیت هستیم، آنچه امروز روحانیت اصیل مطرح می‌کند حرف اسلام است.

وی با اشاره به اینکه حرکت کلی جامعه و تمدن بشری به سمت عقلانیت است، اظهار کرد: جامعه به سمت عقلانیت حرکت می‌کند، چرا که قبل از ظهور باید عاقل شود، عقلانیتی که امام را محور قرار می‌دهد و باور می‌کند که به جز امام کسی نمی‌تواند جامعه را نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: اتفاقی که در انقلاب اسلامی ما نیز رخ داد و جریان ولایت فقیه و باور یک ملت به آموزه‌های دینی و فقاهت بود و توانست ملت را به حرکت در آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای تبلیغ استان همدان از مجموعه‌هایی است که انسان می‌تواند به راحتی به آن اعتماد کند، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها نیز این شورا با حضور ائمه جمعه فعال است و شاهد دستاوردها و اقدامات خوبی در این شوراها هستیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه برپایی قرارگاه جهاد تبیین در استان از پیشنهادهای مطرح شده در شورای تبلیغ استان بود، گفت: امروز خوب است که از خود سوال کنیم آیا از همه ظرفیت‌های خودمان برای اعتلای کلمه الله و تبلیغ و تبیین دین خدا استفاده کرده‌ایم یا خیر؟

وی با تأکید بر اینکه مراقب باشیم تا خدای نکرده در برابر حضرت حجت(عج) احساس قصور نکنیم، ابراز کرد: فطرت‌گرایی نسبت به خدا در وجود انسان‌ها وجود دارد و این ظرفیت خوبی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

رئیس شورای حوزه استان همدان، با بیان اینکه روحانیون و مبلغین ما باید طبیب دوار بطبه باشند و در کنار مردم به گفت‌وگو به آنها بپردازند، گفت: مردم در این جنگ شناختی نیاز به معنویت دارند و این وظیفه شماست که به این معنویت جهت بدهید.

وی با تأکید بر اینکه برای موفقیت در عرصه‌های مختلف باید همه در کنار هم حضور داشته باشیم، به انتخابات اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: خیمه دیانت در جامعه بدون مردم برافراشته نمی‌شود و تحقق حاکمیت دینی نیز در جامعه بدون مردم محقق نخواهد شد، چرا که این مردم هستند که ستون جامعه می‌باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha