دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به اهمیت و جایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز در دنیا کشوری آزادتر از ملت ایران نیست، چرا که قادر هستیم هر کاری  که بخواهیم انجام دهیم و نیاز به اجازه دیگران و کفار نداریم و زیر بار غیرخدا نیستیم. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز به بهانه بیعت تاریخی همافران با امام راحل ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در مراسم ۲۲ بهمن امسال و حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تفسیر بخشی از آیه ۳۵ سوره نور به تبیین معنای " اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ "پرداخت و اظهار داشت: این آیه تشبیه است و این که فرموده خداوند نور است به معنای راهنما و هدایت خدا است، هم چنان که تمام موجودات عالم نور هدایت خود را از خدا دارند.

وی افزود: برخی موجودات به صورت غریزی راهنمایی می شوند و نیاز به پیامبر و امام ندارد و اطاعت خدا را می کنند و همه موجودات نور خود را از خدا می گیرند و از خود چیزی ندارند و هیچ کس به خودی خود سببّیت ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان هدایت موجودات به دست خداوند گفت: موجودات حتی به طور غریزی دشمن خود را می شناسند، اما انسان هر مقدار به آن گفته شود دشمن خود را نمی شناسد و از همین رو قرآن کریم زمانی که به انسان می رسد می فرماید " وَ کَثیرٌ مِنَ النَّاسِ وَ کَثیرٌ حَقَّ عَلَیْهِ الْعَذابُ".

وی اضافه کرد: قرآن می فرماید ای انسان ها باید کاری انجام دهید تا نور هدایت تابیده شود و آن کار تقوا است و در معنای تقوا امام موسی کاظم(ع) به یکی از فرزندان خود فرمود " یا بنی ایاک ان یراک الله فی معصیة نهاک عنها، و ایاک یفقدک الله عند طاعة امرک بها ".

عضو خبرگان رهبری رفتن به سمت طاغوت را سبب فاصله گرفتن از نور هدایت الهی عنوان کرد و ادامه داد: خدا انسان ها را از تاریکی ها به سمت نور هدایت می کند و طاغوت انسان را از نور و هدایت به سمت تاریکی و جهل می برد.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود به اهمیت و جایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی بسیار انقلاب را سرعت بخشید و اگر مقابل مردم می ایستاد، انقلاب کند می شد و جمعی که در روز ۱۹ بهمن ۵۷ به دیدار امام آمدند در واقع جان خود را در کف دست گرفتند و بسیار شجاعت نشان دادند و سبب خوشحالی امام(ره) و مردم شدند.

وی به تلاش های برخی از افراد و گروه ها برای از بین بردن ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در ابتدای انقلاب سعی داشتند ارتش را از بین ببرند و حتی با واسطه قصد انجام این کار را داشتند اما امام(ره) روی حرف خود ایستاد و فرمود از امروز نیروی ارتش ایران ، سرباز امام زمان(عج) است.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر فراموش نشدن شجاعت نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: یکی از افتخاراتی که همواره نقل می کنیم پیشرفت های ما در ساخت سلاح و تجهیزات نظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، زیرا در دوره ای هیچ کدام از این امکانات را نداشتیم و همانند کشورهای عربی که اکنون اجازه استفاده از سلاح خود را ندارند بودیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز در دنیا کشوری آزادتر از ملت ایران نیست، چرا که قادر هستیم هر کاری که بخواهیم انجام دهیم و نیاز به اجازه دیگران و کفار نداریم و زیر بار غیرخدا نیستیم.

در ابتدای این دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی هوایی به برخی از اقدامات و دستاوردهای این نیرو اشاره کردند از جمله جانشین ارشد نظامی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان ضمن اعلام بیعت با مقام ولایت اظهار داشت: ارتش از همان ابتدای انقلاب اسلامی نشان داد که بدنه آن مردمی بوده و انقلابی و الهی است.
وی افزود: این الهی بودن ارتش سبب شد به سمت امام(ره) جذب شوند و امام(ره) مدال افتخار و سربازی امام زمان(عج) را بر سینه کارکنان نیروی هوایی نصب نمود و همین مسئله کمک کرد تا طی چند روز انقلاب به پیروزی برسد و این خودباوری بود که نیروی هوایی و کارکنان آن داشتند و لذا ۱۹ بهمن را عید خودباوری نیروی هوایی ارتش می دانیم.

وی افزود: در پایگاه هشتم شکاری که به نام شهید بابایی مزین است افتخار حفاظت از آسمان مرکزی کشور و سایر نقاط حساس اقتصادی که در این منطقه وجود دارد را داریم.
وی عنوان کرد: علاوه بر آن آموزش دانشجویان خلبانی در پایگاه شهید بابایی انجام می شود و هم چنین نهضت قطعه سازی که در سال ۵۸ با تاسیس جهاد خودکفایی آغاز شد هم چنان ادامه دارد و اکنون موفق به ساخت هواپیماهای صاعقه، کوثر، آذرخش و یاسین شده ایم و دارای گردان های پروازی هستیم که هواپیماهای آن ساخت ایران است.
انتهای پیام

امروز در دنیا کشوری آزادتر از ملت ایران نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha