شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / آئین رونمایی از سایت هندی خبرگزاری حوزه در غرفه خبرگزاری حوزه

حوزه/ رایزن فرهنگی کشور هندوستان در ایران گفت: زبان هندی به قدری در عالم گسترش پیدا کرده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بلرام شکلا در آئین رونمایی از سایت هندی خبرگزاری حوزه که در غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی زبان هندی سایت خبرگزاری حوزه موجب مباهات و افتخار است.

وی با اشاره به اینکه از سایت هندی خبرگزاری حوزه حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد، مطرح کرد: زبان هندی به قدری در عالم گسترش پیدا کرده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

رایزن فرهنگی کشور هندوستان در ایران با بیان اینکه در تمام دانشگاه‌های بزرگ هندوستان بخش فارسی را داریم، عنوان کرد: متاسفانه در دانشگاه‌های ایران توجهی به زبان هندی نشده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر سیاسی و فرهنگی فارسی زبانان به هندی رجوع می‌کنند، خاطرنشان کرد: در زمینه دینی محتواهای بسیاری به زبان هندی تولید شده و این یک اقدام مطلوب است.

شکلا با بیان اینکه امروز شاهد ترویج زبان و خط هندی هستیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم ادبیات فارسی و مکتب شیعی را ترویج دهیم حتما باید به زبان هندی رجوع کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان هندی نیز خط فارسی و اردو را نمی‌شناسند، یادآور شد: امروز اگرچه زبان اردو نیز در کشور هندوستان رواج دارد ولی تمام خط‌ها و نوشتن‌ها به زبان هندی انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha