شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/خطیب نماز جمعه زنجان یادآور شد: همان طوری که مردم همواره در صحنه بوده‌اند در انتخابات پیش رو نیز در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با بیان اینکه تخریب کاندیداها حرام است، افزود: کسی که به مبانی ارزشی و اسلامی پایبند باشد تهمت زدن و تخریب دیگران را انجام نمی‌دهد.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در هر دوره از انتخابات قبل از برگزاری، رهنمودهایی در خصوص آن بیان می کنند، افزود: ایشان در این دوره از انتخابات از ابتدای امسال رهنمودهای خود را در خصوص اهمیت آن و ضرورت مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای بیان فرمودند.

وی با بیان اینکه طبق فرموده امام راحل، اصل انتخابات بسیار مهم و مجلس در راس امور است، گفت: مجلس به اشخاص آگاه بر مسایل سیاسی و اقتصادی و مطلع بر اوضاع جهان نیاز دارد و باید افرادی انتخاب شوند که متعهد به نظام و موافق جمهوری اسلامی باشند.

خطیب نماز جمعه زنجان به محور فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نماینده مجلس آن است که برای مدیریت قوی و کارآمد بوده و از نیازهای جامعه آگاه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: نماینده باید بصیر و هوشمند باشد، وعده و وعید ندهد و شعاری که مطرح می کند قابلیت اجرا داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید از منفعت شخصی و حزبی به دور باشند، گفت: باید مسائل کلان ملی بر مسائل شخصی یک نماینده مقدم باشد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: افرادی که در دوران پیش از انتخابات توسط برخی‌ افراد و جریانات هدایت و جهت دهی می شوند آنها نمی‌توانند نماینده مردم باشند و باید این موضوع مد نظر مردم قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه زنجان یادآور شد: همان طوری که مردم همواره در صحنه بوده‌اند در انتخابات پیش رو نیز در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

امام جمعه زنجان ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و روز مستضعفان و سربازان گمنام، اظهار داشت: این نیروها، گمنامترین خدمتگزاران در کشور هستند و باید قدردان زحمات و تلاش های آنها برای حفظ امنیت کشور باشیم.

وی با اشاره به هشتم اسفند و روز امور تربیتی، اظهار داشت: بزرگترین سرمایه جامعه نسل جوان است و اگر پایه تربیت آنها در خانواده درست گذاشته شود در مدرسه نیز آموزش جواب خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha