دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم جشن ولادت حضرت علی اکبر(ع) در مدرسه علمیه ریحانه النبی شادگان

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: از بزرگ ترین آسیب های جامعه کنونی ما، الگوگیری نادرست است، از آنجایی که قشر جوان نقش حساس در تغییر و تحول جامعه دارند پس لزوم آن را دارد که الگوگیری مثبت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم جشن اعیاد ماه شعبان، برای طلاب، اساتید و کادر در مدرسه علمیه ریحانه النبی شادگان برگزار شد.

در این مراسم، خانم مقدم استاد اخلاق این مدرسه علمیه، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه شعبان افزود: در زیارت عاشورا، دو مرتبه بر حضرت علی اکبر(ع)، سلام و درود فرستاده شده، مقصود از علی بن الحسین علی اکبر هستند و به صورت خاص به ایشان سلام داده شده و بار دوم سلام بر فرزندان امام حسین(ع)، سلام بر ایشان به گونه عام است.

وی ادامه داد: علی رغم کم لطفی تاریخ از نقل آنچه که باید درباره شخصیت این بزرگ مرد، از روایات معصومین بهره می جوییم، امام حسین (ع) فرمود: «شبیه ترین مردم به پیامبر در خَلق و خُلق و منطق است» از مقایسه روایاتی در خصوص شباهت حضرت زهرا، حضرت زینب و امام حجت (علیهم السلام) به پیامبر بر می آید که تنها حضرت علی اکبر از همه جوانب (خَلقاً و خُلقاً و منطقاً) شبیه پیامبر است.

این استاد حوزه علمیه افزود: در قرآن کریم در مورد پیامبر نقل شده که برای شما در رسول خدا الگویی نیکوست و بنا بر فرمایش روایت مذکور شبیه ترین مردم به ایشان حضرت علی اکبر(ع) است پس لزوم الگو قرار دادن این مرد جوان بالأخص برای جوانان از این استدلال آیه و روایت نمایان می شود.

خانم مقدم خاطر نشان کرد: از بزرگ ترین آسیب های جامعه کنونی ما، الگوگیری نادرست است، از آنجایی که قشر جوان نقش حساس در تغییر و تحول جامعه دارند پس لزوم آن را دارد که الگوگیری مثبت صورت گیرد.

از دیگر برنامه های مراسم جشن ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان می توان به قرائت قرآن، ویژه برنامه تئاتر محتوایی طلاب، مولودی و پذیرایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha