دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله محسن فقیهی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به نامه یکی از جوانان، که از اوضاع بد اقتصادی گلایه کرده و از شرکت‌نکردن در انتخابات به خاطر عدم تأثیر رأی در اوضاع خبر داده بود، تصریح کرد: اگر می‌خواهید آینده بهتری داشته باشید، وارد میدان انتخابات شوید و تحت تأثیر حرف های دشمن قرار نگیرید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن نامه و پاسخ بدین شرح است:

به نام خدا

آیت الله محسن فقیهی

باسلام خدمت جنابعالی

شما را تا به حال ندیده‌ام؛ ولی به طور اتفاقی، صفحه‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی را دیده و پیگیری کردم؛ دیدم حرف‌ دل مردم را می‌زنید؛ همان مردمی که از سکوت در مقابل این همه بی‌تدبیری و اوضاع بدِ اقتصادی خسته شده‌اند و طرفدار کمک به مظلومان و اعتراض به تورّم و گرانی افسار گسیخته و این همه اختلاس هستند!

راستش را بخواهید امسال نمی‌خواهم در انتخابات شرکت کنم؛ چون می‌دانم رأی من تأثیری در بهتر شدن اوضاع ندارد. فقط گفتم این نامه را به شما که معلوم است دلسوز مردم هستید بنویسم تا هم از شما تشکر کرده باشم و هم کمی از ناراحتی و رنجی که می‌کشم کم شود و امیدوارم که این رفتار شما برای دفاع از مردم همیشه ادامه داشته باشد. خواهش می‌کنم برای همه بخصوص ما جوانان دعا کنید که گرفتاری‌های زیادی مخصوصاً اقتصادی داریم.

با عرض ادب

مصطفی احمدی

بسم الله الرحمن الرحیم

فرزند عزیزم!

علیکم السلام و رحمة الله

نامه شما را با دقت مطالعه کردم. از اینکه در فکر کمک و یاری به مظلومان هستید بسیار خوشحال شدم. بسیاری از مردم عزیز ما از اوضاع اقتصادی ناراحت هستند و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. علما و بزرگان دین بارها و بارها در مواقع مختلف، تذکّرات جدی نسبت به رفع این موارد داده‌اند. حقیر هم در دیدار مسئولانی که آمده‌اند، بارها نسبت به لزوم رفع سریع اوضاع ناگوارِ اقتصادی تذکر داده ام و امیدواریم با عنایات خداوند متعال و الطاف اهل بیت علیهم السلام به خصوص وجود مبارک و مقدس حضرت ولی عصر صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، و تدبیر مسئولان، این بلیّه به زودی رفع شود.

جوان گرامی!

این را بدانید که خداوند متعال، احوال و اوضاع هیچ قوم و امّت و گروهی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خود آنها اراده تغییر داشته باشند. اگر ملّت و امّتی تغییر اوضاع را نخواهند و به وضع موجود راضی باشند، همان وضع نا مطلوب ادامه خواهد یافت و مشکلات روز به روز بیشتر خواهد شد.

مگر می‌شود که افراد یک ملّت از دخالت در امور پرهیز داشته باشند و تغییری در وضع موجود ایجاد شود؟! هرگز؛ باید همه اراده کنند تا وضع موجود به وضع مطلوب تبدیل شود و هر گاه چنین اراده و تلاشی کنند، خداوند متعال هم به آنها کمک می‌کند تا وضعیت مطلوب بر آنها حاکم شود.

شما که نوشته‌اید از وضعیت کنونی و تورّم افسار گسیخته و بی‌تدبیری‌ برخی مسئولان رنج می‌برید و اوضاع بر وفق مراد نیست؛ اتفاقاً باید بیشتر و محکم‌تر وارد میدان تغییر اوضاع شوید.

اگر جوانان ما می‌خواهند که جامعه آینده‌ای بهتر داشته باشد اکنون فرصت آن فراهم است. باید وارد میدان انتخاب مدیران شایسته شوند و با مشارکت در انتخابات، نگذارند کسانی که به اعتقاد آنها در به وجود آمدن وضع اقتصادی نامناسب دخالت داشته‌اند، دوباره بیایند.

به میدان انتخابات بیایید و افراد کاردان و متخصص و متعهد و پاک‌دست را انتخاب کنید تا اوضاع به سمت وضعیت مطلوب شما تغییر کند. نگذارید دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی شما را مأیوس و ناامید کنند که اوضاع تغییر نمی‌کند و رأی من و شما اثری ندارد! نخیر؛ هرگز این طور نیست. یک یک آراء ملّت ایران تأثیر دارد و می‌تواند در بقای وضعیت موجود یا تغییر آن، نقش مهمّی ایفا کند. به ویژه اینکه شما جوانان اگر وارد میدان انتخاب شوید و افراد کاردان و صالح را بشناسید و سپس آنها را به دیگران معرّفی کنید؛ مجلسی قوی و متخصص و متعهد شکل خواهد گرفت که می‌تواند با تخصص و تعهد خود، مشکلات موجود، مخصوصاً مسائل اقتصادی را حل نماید.

پس، فرزند عزیز و نور چشمم!

ناامید نباشید؛ قوی و محکم و با اقتدار، وارد میدان انتخاب شوید و با انتخاب مدیران شایسته و کاردان، اوضاع جامعه را به سمت مطلوبی که به نفع مردم است تغییر دهید و بینی بدخواهان ملّت که دوست دارند با عدم مشارکت، همین وضع موجود باقی باشد را به خاک بمالید.

مطمئن باشید با مشارکت قوی شما و انتخاب عاقلانه‌تان مدیرانی شایسته که بتوانند مشکلات مردم را سریع و به بهترین وجه حل کنند، انتخاب خواهند شد و آینده خودتان و مملکت را بیمه می‌کنید.

از خداوند متعال مسئلت دارم روز به روز بر عزّت و عظمت نظام مقدّس اسلامی و آساش و آرامش شما جوانان عزیز این کشور اسلامی بیفزاید و مردم شریف ایران را به آنچه شایسته آن هستند نایل گرداند. از شما جوان عزیز هم التماس دعا دارم.

۹ اسفند ۱۴۰۲

دعاگوی شما: محسن فقیهی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فدایی ولایت IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    1 2
    چه جواب متین و پر محتوایی. خدا ایشون رو حفظ کند
  • 110 IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    1 2
    ادام الله برکاته. افاد و احسن