دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی که یک نظام مردم پایه و مردم سالار واقعی است امری تعیین کننده بوده و ملت فهیم و رشید ایران این نکته همواره مدنظرش است و در همه موارد به خوبی انجام وظیفه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه های علمیه خراسان روز جمعه در حاشیه حضور خود در یکی از شعب اخذ رای در مشهد افزود: به همراه دیگر علما و اساتید حوزه علمیه خراسان در نخستین ساعات اولیه انتخابات در این رویداد سیاسی مشارکت کردیم تا پیامی برای همه مردم باشد که به پیروی از مقام معظم رهبری در همان ساعات اولیه در انتخابات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی که یک نظام مردم پایه و مردم سالار واقعی است امری تعیین کننده بوده و ملت فهیم و رشید ایران این نکته همواره مدنظرش است و در همه موارد به خوبی انجام وظیفه کرده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: هیچ شبهه ای نداریم و امروز به رغم این که هوا هم مساعد نیست، مردم با شعور و شرایطی که درک می کنند، در پای صندوق های رای حضور یافته و بار دیگر بصیرت خود را به همه جهانیان نشان خواهند داد.

حجت الاسلام خیاط افزود: انتخابات در چنین نظامی هم اقتدارآفرین است و هم حق مردم را تعیین می کند و این انتخابات است که به مردم اجازه می دهد بیایند و نظر خودشان را اعلام کنند و در سرنوشت خود اثرگذار باشند.

وی اضافه کرد: مردم با حضور خود در انتخابات و انتخاب افراد اصلح خواهند توانست آینده کشور را از گذشته پویاتر و کوبنده تر سازند.

مدیر حوزه علمیه خراسان از مردم خواست هر چه زودتر با حضور در شعب اخذ رای نسبت به انجام تکلیف الهی خود اقدام کنند تا شور و نشاط لازم ایجاد شود.

به گزارش حوزه نیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای اولی اند و برای نخستین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور می یابند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای است و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha