دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خوزستان

حوزه/ جلسه آموزشی "ازدواج موفق" با حضور حجت الاسلام ماجد الهایی، کارشناس روان شناسی در مدرسه علمیه فاطمیه اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران از اهواز، جلسه آموزشی "ازدواج موفق" با حضور حجت الاسلام ماجد الهایی، کارشناس روان شناسی با حضور طلاب، کادر و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه اهواز برگزار شد.

در این کارگاه حجت الاسلام الهایی با اشاره به اینکه ازدواج، پیوند مقدسی است، اظهار کرد: شخصیت شناسی طرف مقابل برای ازدواج یک عامل اساسی است که سبب استحکام و پایداری طرفین در این امر مقدس می شود.

وی بیماری های روحی را از جمله علل افزایش طلاق برشمرد و ادامه داد: زمانی که روح انسان بیمار می شود و فرد دچار پوچی، خستگی، عصبانیت و افکار منفی می شود، زندگی زوجین رو به سردی گرایش پیدا می کند.

حجت الاسلام الهایی گفت: هدف اساسی ازدواج، بقاء‌، عشق، علاقه، قدرت، فرزند آوری و تربیت آن ها به نحو احسن است که لازمه آن داشتن سلامتی روحی روانی است که اگر انسان آن را دارا باشد، می تواند یک زندگی ایده آل و موفق داشته باشد.

این کارشناس روانشناسی گفت: نشانه های سلامت روانی انتقاد پذیری، انعطاف پذیری، واقع گرا بودن، مسئولیت پذیری و تعهد پذیر بودن است.

وی افزود: زمانی که زوجین نسبت به یکدیگر با نداشتن حس انتقادگری، تحقیر کردن، درست کردن دیوار دفاعی و کارشکنی با همدیگر رفتار کنند زندگی آن ها به سوی طلاق سوق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام الهایی ادامه داد: لازم است زن و مرد قبل از ازدواج همدیگر را بشناسند و از اخلاقیات یکدیگر کاملا آگاه شوند و حتما به نکات مشاوره قبل از ازدواج توجه ویژه ای کنند.

برگزاری جلسه آموزشی "ازدواج موفق" در مدرسه علمیه فاطمیه اهواز

برگزاری جلسه آموزشی "ازدواج موفق" در مدرسه علمیه فاطمیه اهواز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha