دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
رضا رستمی، رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در قالب «حجره هنر» بستری را فراهم کرد تا طلاب سراسر کشور به صورت حضوری و برخط بتوانند به مهارت‌های رسانه‌ای و هنری مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا رستمی، رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور روز شنبه ۱۹ اسفندماه در آیین اختتامیه کارگاه های آموزشی مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با عنوان (حجره هنر) که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد اظهارکرد: آنچه مسلم است این که ذات رسانه جهت دار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: از روی شبکه های اجتماعی برنامه‌هایی را به صورت بومی طراحی و اجرا کرده‌ایم، اما باز شاهد همان شیوه نادرست استفاده از این ابزار هستیم، چرا؟ چون نسبت به فرهنگ سازی صحیح کاری نکرده ایم.

وی با اشاره به این که «حجره هنر» حرکتی جریان‌ساز در مسیر پرورش طلاب دغدغه‌مند و مسلط به دانش و مهارت‌های  رسانه‌ای بود، افزود: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، بستری فراهم کرد تا طلاب سراسر کشور به صورت حضوری و برخط بتوانند به مهارت‌های رسانه‌ای و هنری مجهز شوند و از این ظرفیت استفاده مطلوب را ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه تجهیز طلاب به امور مرتبط با تولیدات هنری فضای مجازی از ضرورت های امروز است، اظهار کرد: رسانه جهت‌مند است و فرهنگ خودش را دارد؛ افرادی وارد عرصه هنر شده و در آن هضم شدند، لذا ما دنبال آن هستیم که با برگزاری دوره‌های مهارتی و ارتقای توانمندی‌های فردی، حوزویانی که در هر عرصه هنری وارد می شوند قواعد طلبگی خود را حفظ کنند و کلان ایده‌های طلبگی را در هنری که آموخته و ورود کرده اند، پیاده سازی کنند.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه بیان کرد: «حجره هنر» به دنبال آن است که با تربیت طلاب هنرمند در عرصه‌های مختلف هنری، یافته‌های طلبگی را در عرصه‌های مورد نظر عجین کرده و به عنوان الگوهای هنری ممتاز معرفی کند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین رستمی طلاب عزیز نباید غرق در ابزار هنر باشند و می بایست نگاه طلبگی با آنان همراه و مشرف بر فعالیت‌شان در فضای هنری باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha