سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه در ساختار بودجه نویسی کشور باید تحول ایجاد شود گفت: اگر می خواهیم کار فرهنگی صورت گیرد و با هجمه فرهنگی تقابل انجام شود، باید برای بودجه فرهنگی به ویژه بخش جاری آن تدبیر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی هر ماه یک بار برگزار می شود و در این جلسه عملکرد قرارگاه ساماندهی سواحل که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده مورد بررسی قرار گرفت.

امام جمعه بوشهر افزود: استان بوشهر از جمله استان هایی است که در ایام نوروز گردشگران و مسافران نوروزی بسیاری دارد و برای امسال میز حدودا ۹ میلیون نفر گردشگر تخمین زده شده است. این قرارگاه کار بسیار سنگینی دارد لذا در این جلسه گزارشی از این قرارگاه خواسته شد که چه برنامه هایی به ویژه در حوزه فرهنگ دارد.

وی ابراز داشت: نگرانی هایی وجود دارد که در این رابطه تذکراتی داده شد و همچنین از گروه های مردمی هم تقاضا شد که به کمک این قرارگاه بیاید. استان بوشهر ۷۰۷ کیلومتر مرز آبی دارد و طبعا این ۷۰۷ کیلومتر نیاز به کارهای فرهنگی، رفاهی، امنیتی و انتظامی دارد، بنابراین همه باید به این مجموعه که مسئولیت مستقیم آن با استاندار و فرمانداران است کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز داشت: در این جلسه گزارشی در رابطه با بودجه فرهنگی این قرارگاه داده شد بود که متاسفانه بخش هزینه ای آن ناچیز بود اما بودجه تملک دارایی وضعیت بهتر بود اما به هرحال در حوزه بودجه جهت انجام کارهای فرهنگی اجرایی مشکلاتی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه در ساختار بودجه نویسی کشور باید تحول ایجاد شود گفت: اگر می خواهیم کار فرهنگی صورت گیرد و با هجمه فرهنگی تقابل انجام شود، باید برای بودجه فرهنگی به ویژه بخش جاری آن تدبیر شود.

وی افزود: در این رابطه رئیس جمهور اقداماتی انجام داده اما کافی نیست. در حال حاضر بودجه ای که برای فرهنگ جاری اختصاص داده شده بودجه ای است که باید صرف کارکنان مراکز فرهنگی شود و ۱۰ درصد آن می تواند برای تسهیلات قابل استفاده است. با این کمبود و بودجه نمی توان برنامه های فرهنگی اجرا کرد و لازم است در ساختار بودجه نویسی تحول جدی هم در عرصه تملک دارایی فرهنگی و هم جاری و هزینه ای صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha