شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلد هشتم «اعلام الهدیه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد

حوزه/ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد هشتم «اعلام الهدیه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد هشتم «اعلام الهدیه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد, این اثر پژوهشی پیرامون جایگاه هدایتی امام جعفر صادق علیه السلام و ویژگی های علمی و عملی ایشان است.

از نقطه نظر نگارنده رویکرد امام صادق علیه السلام از مناقشات باز سیاسی به سمت تربیت علمی، فکری، عقیدتی و اخلاقی امت اسلام تغییر جهت داد؛ به گونه ای که بقای خط اسلام اصیل را در درازمدت تضمین می‌کرد.

بیانی از جلوه های شخصیتی آن امام همام و مراحل پرورش ایشان از مباحث نخستین و تشریح ویژگی‌های دوره امام صادق علیه السلام در ساحت‌های مختلف سیاسی و فکری و بیان نیازهای اصلی آن دوره از مباحث بعدی کتاب است.

در ادامه نیز مواضع امام علیه السلام در قبال رویدادهای دوره اضمحلال حکومت اموی و پیدایش حکومت عباسی ترسیم شده است. نحوه شهادت آن امام بزرگوار در دوره حکومت منصور عباسی و میراث به یادگار مانده از ایشان در حوزه‌های مختلف علمی و اجتماعی از مباحث پایانی این اثر است.

جلد هشتم «اعلام الهدیه» اثر سید منذر حکیم و سید عبدالرحیم موسوی است، از سوی فیروز حیدر فیضی به زبان اردو ترجمه شده و به قطع وزیری منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha