شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1144796
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
حجت الاسلام ناصر احترامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) طبس از ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی یاد کرد و گفت: قرآن سبب افزایش فکر، روزه موجب مقاومت و نماز زمینه‌ساز سعادت و کمال و خدمت به مردم، موجب عبور از خودبینی و خودگرایی می‌شود.

حجت الاسلام ناصر احترامی مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) طبس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که ماه مبارک رمضان بشارت‌گر بارش رحمت ویژه الهی است، ماهی که آغاز گر بخشش و رحمت خداوند متعال است.

وی با بیان این‌که ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و ماه تصفیه روح انسان‌ها است، تصریح کرد: دلیل این امر آن است که خداوند زمینه رسیدن به این درجه را برای همه انسان‌ها فراهم کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) طبس با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این‌که "خداوند در دوران زندگی شما لحظه بسیار سودمند و باارزشی قرارداده که باید خوتان را در معرض این لحظه‌ها قرار دهید"، خاطرنشان کرد: از مهمترین نکاتی که در ماه مبارک رمضان بایستی مورد توجه ویژه قرار دهیم مسئله تهذیب نفس و خودسازی است، دراین ایام نه فقط با روزه گرفتن بلکه در کنارش حتما در زندگی های‌مان باید تلاوت قرآن و دعا و مناجات با خدا نیز داشته باشیم، چراکه دعا اظهار نیاز و احتیاج ما انسان‌ها به خداوند بزرگ تلقی می‌شود.

حجت الاسلام احترامی با تأکید بر ضرورت رعایت تقوا و کسب رضایت خداوند در ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: در فرمایشی از امام حسن مجتبی(ع) نقل شده که" ماه رمضان میدان مسابقه است و مؤمنان باید در انجام کار نیکو در این ماه از یکدیگر سبقت بگیرند تا رضایت خود را جلب کنند" و لذا امیدوارم در این ماه بتوانیم با رعایت تقوا رضایت خداوند را جلب کنیم.

وی با اشاره به این نکته که انسان قادر است در ماه مبارک رمضان خودش را برای خدا خالص کند، عنوان کرد: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند "اگر مؤمنی در ماه رمضان روزه بگیرد و مراقب رفتار و زبان خود باشد و به نیایش بپردازد، قطعا همه گناهانش در پایان این ماه پاک خواهد شد. "

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) طبس، از ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی یاد کرد و گفت: قرآن سبب افزایش فکر، روزه موجب مقاومت و نماز زمینه‌ساز سعادت و کمال و خدمت به مردم و سبب عبور از خودبینی و خودگرایی می‌شود.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha