شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1144819
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
تصاویر / مراسم چهلمین شب ارتحال همسر آیت الله العظمی وحیدخراسانی

حوزه/ در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ یاد می کنیم از بانوانی که سال‌های زندگی خود را وقف خدمت به عالمان و بزرگانی کردند که در راه دین قدم بر می‌داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «مرد از دامان زن به معراج می‌رود»، «پشت هر مرد موفق یه زن ایستاده است» و... عبارت های مشابه دیگری در ادبیات ما وجود دارند که به اهمیت همسر و خانواده اشاره می‌کند.

نقش زنان، نقش انسان سازی است و تفاوتی ندارد که این انسان فرزندشان باشد یا همسرشان. آنان پا به پای همسر و فرزندان شان تلاش می‌کنند و رنج‌های زیادی را متحمل می‌شوند تا اعضای خانواده به اهداف خود برسند.

در همین راستا در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ یاد می کنیم از بانوانی که سال‌های زندگی خود را وقف خدمت به عالمان و بزرگانی کردند که در راه دین قدم بر می‌داشتند. بانوانی که بدون چشم داشت و بدون آن که نامی از آن ها برده شود همه زندگی خود را صرف هدف و مسیر موفقیت همسرانشان کردند و در سال ۱۴۰۲ از دنیا رفتند.

همسر آیت الله مشکینی

مرحومه ربابه زارع همسرآیت‌الله علی اکبر مشکینی و مادر شهید جانباز جواد فیض شامگاه دوشنبه ۱۹ فروردین‌ ۱۴۰۲ درگذشت.

وی به علت بیماری و پس از چندین روز بستری در بیمارستان کامکار قم به دیار باقی شتافت و در گلزار شهدا در جوار مزار فرزندش به خاک سپرده شد.

رئیس جمهور، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و تعدادی از حوزویان به آیت الله مشکینی تسلیت گفتند.

همسر آیت الله اراکی

بانو «علویه میر مهدی» همسر آیت الله محسن اراکی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۲ بعد آنکه مدتی را در بیمارستان ولی عصر(عج) قم بستری بود فوت کرد.

مراسم تشیع وی با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت برگزار شد.

یک عمر همراهی

رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و شماری از مسئولان حوزوی با صدور پیام تسلیتی درگذشت همسر آیت الله محسن اراکی از اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه را به وی تسلیت گفتند.

همسر آیت الله محفوظی

صبح هفتم آبان ۱۴۰۲ بود که آیت الله محفوظی همسرخود را به دلیل کهولت سن از دست داد.

همسر آیت‌الله العظمی محفوظی مورخ در حوزه تاریخ اسلام با سه اثر ارزشمند بود و در طول دوران مبارزات مخصوصا در سال‌های تبعید دوشادوش آیت‌الله العظمی محفوظی حرکت کرد.

رهبر معظم انقلاب، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله صادق آملی لاریجانی، حجت الاسلام و المسلمین اژه ای و تعدادی دیگر از شخصیت های سیاسی و مذهبی به آیت الله محفوظی تسلیت گفتند.

همسر آیت الله العظمی وحیدخراسانی

سیده حسینی همسر آیت‌الله العظمی وحید خراسانی و مادرهمسر آیت‌الله صادق لاریجانی بود که بعد از آنکه مدتی را به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود در ۱۷ آذر ۱۴۰۲ دار فانی را وداع گفت.

یک عمر همراهی

رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای و بسیاری از رجال سیاسی و مذهبی در نامه هایی جداگانه تسلیت گفتند.

همسر علامه طباطبایی

منصوره روزبه، همسر مرحوم علامه طباطبایی، مفسر، فیلسوف، اصولی، فقیه، عارف و صاحب تفسیر المیزان، بود که در ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در سن ۹۱ سالگی به رحمت الهی پیوست.

مرحومه روزبه متولد ۱۳۱۱ و از نوادگان شیخ‌الاسلام عبدالوهاب تبریزی بود که در سال ۱۳۴۴ با علامه طباطبایی ازدواج کرد.

یک عمر همراهی

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha