یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های قرآن پژوهی دیجیتال

حوزه/ پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های قرآن پژوهی دیجیتال با حضور احمد ربیعی‌زاده با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش‌های قرآنی در غرفه مرکز نور واقع در بخش نوآوری‌های قرآنی دانش بنیان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های قرآن پژوهی دیجیتال با حضور احمد ربیعی‌زاده کارشناس هوش مصنوعی با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش‌های قرآنی در غرفه مرکز نور واقع در بخش نوآوری‌های قرآنی دانش بنیان برگزار شد.

ربیعی زاده با تبریک بهار طبیعت گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی نور بیش از سی سال است در زمینه نرم افزار های اسلامی فعالیت می کند. بیست پایگاه در زمینه های مختلفی در این مرکز وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه نرم افزارهای دسکتاپی بیش از ده ها نرم افزار منتشر شده و شاهد توسعه نرم افزارهای نور خواهیم بود؛ حدود بیش از دوازده سال در مرکز شاهد فناوری هوش مصنوعی هستیم که با متن مارپیچ در مرکز آغاز شد و یکی از نرم افزارها درایت النور بود که با اعتبار احادیث معتبر از ماشین استفاده شد برای برآیند اسناد احادیث مورد استفاده قرار گرفت.

ربیعی ادامه داد: ما امروزه پنجاه قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی در نرم افزار های مرکز تحقیقات وجود دارد.ابزار تجزیه گر برای علوم صرفی را داشتیم ابزاری داشتیم که به صورت خودکار کلمات عربی را تحلیل کند و ماشین برای ما شناسایی میکند.

وی با تاکید بر اینکه همترازی صوت و متن از دیگر قابلیت های این نرم افزار است،ادامه داد:آموزش قرآن در زمینه های تجوید،قرائت و حفظ و در زمینه چاپ و نشر قرآن برای تحلیل صفحات چاپ شده صفحات قرآن هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته است.آزمایشگاه هوش مصنوعی به مدت سه سال تاسیس شده و در حوزه لبه فناوری حرکت میکند و با تیم های متخصص قابلیتها را توسعه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha