یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدعلی حسینی امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: حیا در راس همه مکارم اخلاق قرار داد که متاسفانه در جامعه ما کمرنگ شده و در سطح جامعه آن را به چشم می بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر، در آیین جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) که توسط ستاد عتبات عالیات شهرستان دیر در حسینیه سپاه سیدالشهدا(ع) ناحیه دیر برگزار شد، اظهار داشت: ابراز محبت و علاقه نسبت به خاندان عصمت و طهارت و ائمه معصومین علیهم السلام یک نعمت و افتخار بزرگ است.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات یادگار شهید سلیمانی است، افزود: از همه کسانی که محب و خادم اهلبیت هستند و در این سال ها برای توسعه عتبات عالیات تلاش کرده‌اند، قدردانی می کنم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: این اقدامات ارزشمند به عنوان باقیات الصالحات و ذخیره‌ای ارزشمند برای آخرت این عزیزان است.

وی با اشاره به ساخت صحن امام حسن مجتبی(ع) در کربلا معلی، اضافه کرد: با این اقدام کمی از دلتنگی و ناراحتی ما کاسته می شود و زائران در صحن امام حسن(ع) می توانند با آن حضرت نجوا کنند.

امام جمعه دیر با اشاره به دوران زندگی امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امام برای مصلحت اسلام و حفظ شیعیان خالص و پایدار صلح با معاویه را پذیرفت.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع)، مکارم اخلاق را ۱۰ مورد دانست و خاطرنشان کرد: حیا در راس همه مکارم اخلاق قرار داد که متاسفانه در جامعه ما کمرنگ شده و در سطح جامعه آن را به چشم می بینیم.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل فرهنگی انتظار از دستگاه های رسمی داشتن، نشان داده کارساز نیست و با این وضع، امروز نیازمند حضور مردم در صحنه هستیم که البته عده ای از خواهران و برادران بسیجی در ایام نوروز در این راستا فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: این فضای روزه خواری و بی‌حجابی و کشف حجاب که در ماه رمضان مشاهده می کنیم، مناسب نیست و با شهر و شهرستان ما سازگاری ندارد.

امام جمعه دیر با اشاره به شعار سال، ابراز کرد: جهش تولید نیازمند اقتصاد مردم پایه است و مردم باید به صحنه بیایند البته مسئولین هم باید زمینه را برای حضور مردم در صحنه فراهم کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فضای ناامیدی در جامعه، افزود: با توجه به کارهای بزرگی که در کشور انجام شده است باید به آینده امیدوار بود و وحدت خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به جنگ غزه، اظهار کرد: غیر از قتل عام و نسل کشی مردم غزه توسط صهیونیست ها، با انتشار خبر تجاوز به نوامیس مسلمین جلوی چشم شوهرانشان انسان می تواند آرزوی مرگ کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha