شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ بخش بین الملل در هفتمین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ فیلسوف، نویسنده و شاعر مسیحی لبنانی گفت: من به صراحت می‌گویم که من یک راهب مسیحی هستم؛ اما محبت به دین مسیحیت را از قرآن و مخصوصاً سوره مریم در دل خود یافتم و در این کتاب‌هایی که نوشته و ترجمه شده این را می‌توان متوجه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، میشل کعدی فیلسوف، نویسنده و شاعر مسیحی لبنانی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، ضمن بیان اینکه ایده اصلی این کار را دکتر خامه‌یار به ما داد، گفت: از ۱۱ امام کتاب نوشتم و همچنین کتابی تحت عنوان ریاحین الأئمه و اشعاری در وصف اهل بیت عصمت و طهارت سرودم. این فیلسوف لبنانی ادامه داد: آمدم تا بیانات خودم را تکمیل کنم و آن چیزی که در زبان دانشمندان جاری می‌شود برای تکمیل این موضوع است. ۴۰۰ نویسنده در لبنان حول محور امام علی علیه السلام نوشتیم و بعضی از علمای ما ۵۶۰ هزار بیت حول اهل بیت سرودیم با اینکه مسیحی هستیم.

وی افزود: من بر عهده خودم می‌دانم که بگویم بر اساس مطالعاتی که کردم خلقت علی بن ابی طالب قبل از خلقت آدم و حوا بوده و حضور امام علی علیه السلام برای هدایت بشریت و از ناحیه پروردگار متعال است. موضوع پایان‌نامه دکتری خودم را خلقت امام علی انتخاب کردم.

کعده اظهار داشت: امام حسین علیه السلام همان امامی که نوشته شده بود و برای شهادت در زمین کربلا. من به صراحت می‌گویم که من یک راهب مسیحی هستم؛ اما محبت به دین مسیحیت را از قرآن و مخصوصاً سوره مریم در دل خود یافتم و در این کتاب‌هایی که نوشته و ترجمه شده این را می‌توان متوجه شد.

این نویسنده لبنانی اظهار داشت: هر چند اسلام و مسیحیت ۲ طریق متفاوت باشند اما ما مسیحی‌ها هم مسلمان هستیم.

وی افزود: تشکر می‌کنم از کار بزرگی که این حکومت باید پشتش قرار بگیرد و مترجمین باید از آن حمایت کرده و آن‌ها را ترجمه کنند. من با صراحت گفتم امام حسین امام جهانی است. امام حسن کسی است که در غربت بودند و من با نگارش کتاب امام حسن به سهم خودم از غربت او کاستم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha