دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ امسال نمایشگاه قرآن در ۳۰ استان کشور برگزار شد و آخرین آماری که ورود افراد به نمایشگاه‌های قرآن سراسر کشور داریم، ۳ میلیون نفر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در «بیست و نهمین آیین تکریم از خادمان قرآن کریم» که عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: به برکت انقلاب و نهضت رهایی‌بخش امام(ره) ما در محضر قرآن کریم هستیم و شاید آن روزی که این نهضت آغاز شد هیچ فرد قرآنی، ایرانی و مسلمانی این روزهای باشکوه را برای قرآن پیش‌بینی نمی‌کرد.

وی افزود: در ادامه مسیر، رهبر معظم انقلاب، رهبر قرآنی و بیدار ما با تمسک به قرآن این مسیر را ادامه دادند و این مسیر قرآنی را تکامل بخشیدند و این مسیر نورانی را به قوت ادامه دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کدام تحریرگری پیش‌بینی می‌کرد ریاست جمهوری در سازمان ملل قرآن را در دست گرفته و از هدایت قرآن سخن بگوید.

اسماعیلی بیان کرد: امسال نمایشگاه قرآن در ۳۰ استان کشور برگزار شد و آخرین آماری که ورود افراد به نمایشگاه‌های قرآن سراسر کشور داریم، ۳ میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه فضای نمایشگاه قرآن در مصلی امام خمینی(ره) ۸۰ هزارمترمربع است، اظهار کرد: در این نمایشگاه جلوه‌های خاصی از قرآن اعم از پوشش، نشر کتاب و ... به نمایش گذاشته شده و ما با انبوهی از متقاضیان روبرو هستیم.

وزیر ارشاد درباره بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: امسال خوشبختانه میزبان ۲۸ کشور از سراسر دنیا بودیم و درباره غزه و فلسطین باشکوه عمل شد. هم‌چنین بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب از اندیشمندان غیرمسلمان به رشته تحلیل درآمده و منتشر شد.

اسماعیلی ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های مختلف مصلی امام خمینی(ره) را به محلی برای حضور خانواده‌ها تبدیل کردیم. در سال گذشته نیز برنامه‌های متعددی از جمله فیلم، پژوهش، بین‌المللی و ... برای خانواده‌ها ترتیب دادیم.

وزیر ارشاد در پایان گفت: خوشحالیم که دولت مردمی و انقلابی اهتمام اصلی و راهبردی خود را بر موضوع قرآن قرار داده و کارهایی مثل ساخت فیلم قرآنی، پویانمایی، کتاب و ... انجام می‌دهد.

گفتنی است؛ سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha