سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 1148600
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
تصاویر/ شکوه حضور مردم انقلابی قم در حمایت از مردم فلسطین

حوزه/ روز قدس امسال تجلی گاه خشم و امید بزرگ برای انتقام از اسراییل و شوقی بی نهایت برای درک لحظه صفر دنیای بی اسراییل بود.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه، خبرنگار صداوسیما در جمعیت به دنبال سوژه هایی برای مصاحبه می گشت... و «آقا با ما مصاحبه نمیکنی» های مردم، بخصوص جوان ترها و لبخند زوری خبرنگار صداوسیما برای مصاحبه نکردن.

همیشه در این راهپیمایی ها خبرنگاران کنار تیم های صداوسیما حرکت میکنند تا از مصاحبه آنها با شخصیت های حاضر در مراسم استفاده کنند.

یکی از نکات جالبی که محور اکثر مصاحبه های مردم و مسئولین بود، همان جمله تکراری «این راهپیمایی با راهپیمایی های گذشته فرق دارد» بود. البته این جمله را هرسال می شنویم.

اما واقعا امسال خیلی هم متفاوت بود. ظلمی که از حد بگذرد و مستمر شود، همیشه جوشش های ریز و درشت خود را دارد که باعث می شود همیشه این جریان سیال و زنده بماند.

اسرائیلی که می خواست ماجرای ظلم هایش از چشم همه پنهان بماند امروز در باتلاقی که چنگال های خونین خود حفر کرده و از خون کودکان و زنان و پیران و جوان های غزه ای مالامال کرده است گرفته شده است و دیگر راهی جز رسوایی به چشم نمی بیند.

امروز نیازی به گفتن اینکه امسال حضور مردم بیش از سالهای گذشته بود وجود نداشت، چون شش ماه است که این مردم شب و روز با شنیدن اخبار قتل عام مردم بی دفاع غزه صبح شان را به شب می رسانند. امروز همان روزی بود که مردم باید در یک صحنه واحد این جنایات را محکوم می کردند.

ولی بهانه دیگری هم برای این حضور پرشور بود. تشییع پیکر پاک همشهری شان که مثل دفعات گذشته در حملات کور رژیم صهیونیستی به سوریه به خیل شهدای قدس پیوسته بود.

مردم از ساعت ۱۰ صبح از اقصی نقاط شهر خود را به اطراف حرم رسانده بودند که با تشییع پیکر پاک شهید صداقت، به اسراییل نشان دهند که برای شنیدن خبر انتقال سخت همزرمانش از این رژیم بزدل و کودک کش چقدر بی تاب هستند.

تشییع پیکر پاک این شهید از صحن امام رضا(ع) حرم مطهر به روی دست های مردم عزادار قمی تشییع شد و چه صحنه حیرت آوری؛ تشییع پیکر پاک شهید القدس در روز قدس. آن هم در روزهایی که بیشتر از همیشه به ساعت صفر دنیای پس از اسرائیل نزدیک تر می شویم.

گوشه ای از صحن هم گروه سرود نوجوانان با سرودهای حماسی خود بر شور مراسم افزوده بودند.

حضور خانوادگی مردم در این راهپیمایی با وجود روزه بودن مردم هم از نکات جالب این مراسم بود. خانواده ها با پرچم های ایران و فلسطین در دست کودکانشان می خواستند به بچه هایشان بگویند که این مسیر، مسیر عزت و شرافت و آزادگی است و تا وقتی این حجم چرکین از زمین ریشه کن نشده است باید در این مسیر ثابت قدم باشند.

هنرمندان قم، امسال جلوه های زیبایی در راهپیمایی روز قدس خلق کرده بودند. کنارگذر هنری خیابان صفاییه که مدت ها است به یک گالری خیابانی مبدل شده است امسال نیز به محملی برای ارایه هنری قصه تلخ ظالم و مظلوم مبدل شده بود.

غرفه پلاکارد نویسی گرافیکی و نقاشی هم از بخش هایی بود که هنرمندان برای برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم تدارک دیده بودند.

حضور شخصیت های سیاسی و مذهبی و حوزوی ملی و استانی از دیگر بخش های این مراسم بود.

پرچم بزرگ چند ده متری فلسطین نیز روی دست های حاضران در مراسم ره می پیمود و جلوه های خاصی به این آوردگاه شور انگیز داده بود.

آنچه امروز در چهره های برافروخته مردم انقلابی قم می شد دید، خشم همراه با امید فراوان برای انتقام سخت از مسببان جنایات غزه و سوریه بود. اکثر شعارهای مردم نیز پیرامون همین دو حوزه طراحی و فریاد زده می شد.

حضور طلاب ایرانی و غیر ایرانی نیز بخش پررنگ حماسه جمعه آخر ماه رمضان بود. اکثر طلاب با خانواده ها و فرزندان خود در این مراسم شرکت کرده بودند که با پدران و مادرانی که این روزها داغدار غنچه های پرپر شده شان هستند همدردی کرده باشند.

امروز اتاق های فکر سرویس های امنیتی اسرائیل همه این صفحات و اخبار را می خوانند و برای حاکمان بی عقلی که این رژیم را تا این حد به نقطه سقوط در پرتگاه خشم و شوق انتقام ملت های آزاده کشانده اند، ترجمه می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha