دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1149176
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: کلیه اعمال حج بر اساس شعائر اسلامی و با هدف تزکیه نفس و قرب به خدا پایه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، همایش اسرار و معارف حج زائران بیت الله الحرام با حضور زائران و عوامل کاروان های حج در مسجد ججین اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در این همایش به تشریح اسرار و معارف حج پرداخت و اظهار داشت: کلیه اعمال حج بر اساس شعائر اسلامی و با هدف تزکیه نفس و قرب به خدا پایه ریزی شده است.

وی سفر حج را تمرینی برای کوچ انسان به سوی خدا دانست و گفت: زائر در این سفر معنوی باید از تعلقات دنیوی دل بکند و تسلیم امر الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی با اشاره به دعای زائران در سرزمین عرفات، گفت: در این مکان مقدس، دعای زائر در درگاه خداوند متعال مستجاب می‌شود.

وی عرفات، مشعر و منا را نمادی از عالم آخرت دانست و یادآور شد: زائر در این سفر معنوی، به سمت برزخ، قیامت و سرزمین آرزوها و بهشت حرکت می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل با اشاره به رمی جمره در صحرای منا، خاطرنشان کرد: زائر در این عمل، با نفس درونی و بیرونی خود مبارزه می‌کند.

وی همچنین تراشیدن موی سر را نمادی از دور ریختن تعلقات دنیوی دانست و گفت: زائر با ذبح قربانی، نفس خود را تزکیه می‌کند و به حلقه طواف و وحدت یگانگی خدا می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی به درک اسرار توجه به کعبه توسط حاجیان اشاره کرد و یادآور شد: حج، سفری معنوی برای تزکیه نفس و قرب به خدا است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha