جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1151610
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
همایش تحکیم خانواده اردبیل

حوزه/مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به وجود رابطه متقابل بین تحکیم پایه‌های خانواده و فرزندآوری، یکی از وظایف اصلی والدین را ایجاد بستر مناسب در فضای خانه برای رشد فردی و اجتماعی فرزندان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، افسانه جهانی در همایش استانی تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت که به‌همت جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، اظهار کرد: برای استحکام و تقویت پایه‌های خانواده نباید از نیازهای روحی و عاطفی اعضای خانواده به‌ویژه فرزندان که سرمایه‌های زندگی هستند، غفلت کرد.

وی با تبیین کارکردهای ازدواج، افزود: یکی از اهداف ازدواج رسیدن به آرامش است، اگر آرامش در فضای خانواده حاکم نباشد به بقیه اهداف زندگی دست نخواهیم یافت.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ازدواج هم تکثیر نسل بوده که تمایل به بقای نسل علاوه بر اینکه مطابق با فطرت و طبیعت انسان است، هدف خلقت را در زمینه گسترش روح عبودیت محقق می‌کند.

جهانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد کاهش ازدواج، افزایش طلاق و کاهش زاد و ولد هستیم، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی درست در جامعه به اهداف مورد نظر خود برسیم که این مهم با آگاه‌سازی و هوشیارسازی محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اینکه تبلیغات گذشته که شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر را القا می‌کرد از ذهن مردم بزداییم، نیاز به برنامه‌ریزی و تبلیغات قوی‌تری داریم که این موضوع وظیفه نهادهای فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل بیان کرد: اصلاح سبک زندگی و حذف رسوم زائد و هزینه‌های اضافی، یکی دیگر از راه‌های تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری است که در این راه وظیفه بانوان می‌تواند سنگین‌تر باشد.

جهانی گفت: در کنار تلاش مردم در بحث جوانی جمعیت، دولت نیز باید برای حل مسائل و مشکلات مردم قدم بردارد و بحث اقتصاد و اشتغال را در جامعه حل کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha