یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1155266
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
1

حوزه / همایش بزرگداشت مرحوم شیخ یعقوب کلینی(ره)، نویسنده کتاب "الکافی" در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مؤسسه علمی- پژوهشی کلام و معارف اهل البیت(ع) در راستای ترویج معارف اعتقادی شیعه، به مناسبت فرا رسیدن نوزدهم اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت شیخ کلینی(ره)، مولف کتاب غنی و سترگ "الکافی" به عنوان یکی از مهم‌ترین کتب حدیثی شیعه، برنامه‌ای در تکریم این شخصیت و ترویج میراث گران‌بهای وی برگزار می‌کند.

مرحوم شیخ ابوجعفر محمّد بن یعقوب بن اسحاق ورامینی رازی معروف به کُلِینی در سال ۲۵۸ هجری قمری پا به عرصه گیتی گذاشت و در طول ۷۱ سال عمر با برکت خود کتاب کافی از کتب اربعه شیعه است را به نگارش در آورد.

این محدث کبیر در دوره غیبت صغری زندگی می‌کرد و در شعبان سال ۳۲۹ هجری قمری، مصادف با شروع غیبت کبری امام زمان (عج) در بغداد دار فانی را وداع گفت.

به منظور تجلیل از این شخصیت شیعه، همایش بزرگداشت مرحوم شیخ یعقوب کلینی(ره) همراه با پخش مستند الکافی به کارگردانی مسعود طاهری و سخنرانی حجت الاسلام سیدجعفر سیدانو و استاد محمد حسن ربانی بیرجندی برگزار می‌شود و کارگردان مستندیادشده نیز در اکران این اثر حضور خواهد داشت.

لازم به ذکر است این مراسم روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۸ در سالن همایش مجتمع آفتاب ولایت واقع در مشهد، خیابان آیت الله بهجت(ره)، بهجت ۲۵ برگزار می‌گردد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha