دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری بر ضرورت ورود قرآن به بدنه جامعه تاکید و ماموریت های جامعه المصطفی را در تبریز تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید عیسی مسترحمی، ضمن اشاره به برگزاری ششمین گام برگزاری این کنگره در شهر تبریز، یادآور شد: کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه ای، از ۴ سال پیش و به همت جامعه المصطفی و با همکاری مراکز متعدد حوزوی و دانشگاهی عرصه بین الملل آغاز شد.

وی گزارشی از تشکیل شورای علمی و اجرایی این کنگره بین المللی ارائه و به همکاری بیش از ۱۸۰ مرکز در برگزاری آن اشاره نمود و خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی در دانشگاه آزاد تهران، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نمایندگی جامعةالمصطفی در اصفهان، جامعةالمصطفی مشهد با همکاری آستان قدس و دانشگاه رضوی و اجلاس اساتید معارف کشور در دانشگاه معارف اسلامی قم، پنج اجلاسیه این کنگره هستند.

معاون علمی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب، خدمت به ساحت قرآن کریم و تبیین و اشاعه اندیشه‌های قرآنی از دریچه افکار بزرگ علما را از مهم‌ترین رسالت‌ها و هدفگذاری مهم این کنگره دانست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در همان دوران جوانی پای به سکوی تفسیر مبانی قرانی گذاشته؛ بعد علمی، فقاهتی و تفسیری ایشان در بعد سیاسی پنهان شده است؛ لذا این کنگره به دنبال آشکار سازی جلوه‌هایی از شخصیت علمی، فقاهتی و تفسیری امام خامنه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین مسترحمی در ادامه ضمن تقدیر از شکوه همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی استان آذربایجان شرقی در برگزاری ششمین اجلاسیه این کنگره، کنگره اندیشه‌های قرآنی امام خامنه ای را بزرگ‌ترین کنگره علمی بعد از انقلاب دانست و ابراز داشت: دبیرخانه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه ای تاکنون بیش از ۲۶۰۰ چکیده مقاله و ۱۸۹۳ مقاله علمی را در سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی دریافت نموده است.

وی با بیان این که با توجه به سخت‌گیری‌های صورت گرفته و دقت نظر داوران، مقالات برتر این همایش در مجلات متعدد علمی - پژوهشی چاپ و منتشر می‌شوند، اظهار داشت: تاکنون ۱۴ کرسی نظریه پردازی، ۲۶۵ نشست علمی و ۷۲ کارگاه تخصصی با همکاری مراکز و مجموعه‌های علمی، ملی و بین المللی برگزار و ۲۵ جلد از آثار برتر کنگره به زیور طبع آراسته شده است.

مدیر گروه قرآن و علوم طبیعی جامعةالمصطفی ضمن اشاره به برگزاری پیش نشست‌های متعدد در عرصه بین الملل و کشورهای اسیایی، افریقایی و اروپایی و امریکایی، با بیان این که تمام مقالات این کنگره مبتنی با سامانه سمیم تحلیل و در فرایند ارزیابی‌های متعدد قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این همایش را می‌توان کارگاه علمی عظیم در رابطه با تبیین دیدگاه‌های قرآنی صاحب نظران معارف الهی دانست.

وی به برخورداری مقالات برتر این کنگره از رتبه isc اشاره نمود و ابراز داشت: در روز برگزاری مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای، سه کمیسیون برگزار و در هر یک از آنها ۵ مقاله برتر با حضور اساتید و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی بررسی خواهد شد.

معاون علمی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب ارائه گزارشی از محتواهای کمیسیون جهاد تبیین و تبلیغ، کمیسیون ویژه بانوان و کمیسیون بین الملل مبتنی بر ارائه ۵ مقاله به زبان‌های اردو، آذری، عربی، انگلیسی و آلمانی از جمله ویژه برنامه‌های مراسم اختتامیه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مسترحمی با بیان این که نیمی از مقالات دریافتی کنگره را بانوان به رشته تحریر در آورده اند، اظهار داشت: در کمیسیون‌های تخصصی ششمین اجلاسیه، ۱۵ مقاله که غالباً توسط اساتید و پژوهشگران استان آذربایجان شرقی نگاشته شده‌اند، بررسی خواهند شد. بیش از ۲۵۰ مقاله بین المللی در قالب ۲۴ زبان به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 0
    بالاخره کنگره چه زمانی برگزار میشه؟ زمان کنگره در خبر مشخص نیست!