چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 1156777
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
برگزاری جلسه هفتگی روحانیون کنگاور در منزل آیت الله میریونسی

حوزه/ جلسه هفتگی روحانیون کنگاور در منزل تولیت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، مدیریت، اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان کنگاور با تولیت این مدرسه و امام جمعه اسبق کنگاور، دیدار کردند.

سخنران جلسه هفتگی، حجت الاسلام هادی مطهری، از اساتید این حوزه بود که به ایراد سخن پرداخت.

حوزه علمیه کنگاور با قدمتی بیش از دو قرن، در سال ۱۲۴۱ هجری قمری توسط خیرین و مردم مومن این شهرستان، ساخته شد، این حوزه و مسجد جامع کنگاور بر اثر زلزله سال ۱۳۳۶ تخریب گردید که به دستور مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) و به همت مؤمنین و خیرین این شهرستان، مجددا بازسازی و مرمت گردید و امروز شاهد شکوفایی این مکان مقدس هستیم که طلاب علوم دینی، از سطح یک تا سه در آن مشغول به تحصیل هستند.

مهاجرت علماء به کنگاور!

حاج آقا بزرگ محمدی عراقی(ره)، به درخواست مردم متدین کنگاور از محضر میرزای شیرازی (ره)، به این شهرستان مهاجرت کردند و استقبال مردم از ایشان، نشان دهنده ارادت ویژه مردم کنگاور، به علما و روحانیون است.

مردم کرمانشاه به ویژه شهرستان کنگاور از دیرباز ارادت خاص و ویژه ای به علمای دین داشته و دارند و این مایه افتخار است.

لازم بذکر است که حضور مردم پیرو حضرت امام خمینی(ره) در سالهای مبارزات علیه رژیم طاغوت پهلوی تا پیروزی انقلاب اسلامی هم داستانها دارد، همچنین شهید «آیت الله بهاءالدین محمدی عراقی»، اهل این شهرستان که یکی از شهدای ترور در سال 1360 است، برغم تهدیدها توسط گروهک منافقین، دست از مبارزه برنداشت و در نهایت امر توسط جریان نفاق، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، درب «مسجد اعتمادی» شهر کرمانشاه، به شهادت رسید.

رشادت جوانان کنگاوری در دفاع مقدس!

با شروع جنگ تحمیلی دنیای استکبار علیه ایران اسلامی ، جوانان کنگاور ، تربیت یافتگان محراب و منبر، دوشا دوش سایر رزمندگان در یگان ها و لشگرها در جبهه های حق علیه باطل، حضور چشمگیر داشتند.

شهرستان شهیدپرور کنگاور تاکنون، ۴۲۳ شهید تقدیم اسلام کرده که ۴ نفر از آنها، در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به درجه شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha