چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت الاسلام مصطفی رستمی - رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مظلومیتی که در فلسطین رخ داده تمام آزادگان را متوجه اسلام و قرآن کرده است. در این فضا مسئولیت تک تک عالمان دینی بزرگ است که دشمن و دوست را بشناسانند و از نگاه‌های تفرقه‌آمیز پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در آیین تکریم اساتید و فرهیختگان مدارس علوم دینی اهل سنت کشور که روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در باغ پردیس تهران برگزار شد، گفت: یک زمانی دشمن به دنبال این بود که کشور را به زمین بزند، عزیزان کردستانی ما دردها و رنج‌های مردم سردشت را فراموش نکردند. غیرنظامیانی که اسلحه‌ای نداشتند و زنان و بچه‌هایی که با بمب‌های شیمیایی که آلمان و فرانسه در اختیار صدام لعین قرار دادند شهرهای کردستان ایران و حلبچه کردستان عراق بمباران شد.
وی با بیان اینکه قدرت علم و مراکز جنبش علمی الهام گرفته از اسلام است، افزود: آن زمانی که برخی از مسلمانان در مکه و مدینه به پیامبر ایمان می‌آوردند نمی‌دانستند که یک انقلاب علمی را به وجود خواهند آورند. محیط جهالت‌زده مکه و یثرب به برکت اسلام به یک محیط جوشش علم تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با تاکید بر اینکه اسلام دین علم است و انقلاب اسلامی علم‌پرور است، اضافه کرد: هم باید دست‌بوس جریان مجاهد علمی کشور اعم از حوزه و دانشگاه بود و هم اساتید و فرهیختگان مدارس علوم دینی اهل سنت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مظلومیتی که در فلسطین رخ داده تمام آزادگان را متوجه اسلام و قرآن کرده است. در این فضا مسئولیت تک تک عالمان دینی بزرگ است که دشمن و دوست را بشناسانند و از نگاه‌های تفرقه‌آمیز پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: امروز به برکت مجاهدت رزمندگانی که در فلسطین و مقاومت اسلامی مبارزه می‌کنند، روزی است که امت اسلام فرصت طلایی رها شدن از گرفتاری‌ها و طرد استعمار و دعوت به کلام توحید را در پیش‌روی خود دارد. وظیفه همه ماست که به هر شکلی که می‌توانیم به یاری آنان بشتابیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ابراز کرد: در بیان شأن و اهمیت علم با وجود آیات گرانقدر قرآن کریم زبان‌ها قاصر هستند که چیز دیگری بگویند. در آیات مرتبط با آفرینش اولین چیزی که خداوند به آدم بعد از خلقتش عطا می‌کند علم است. در حلقه علم و عبادت، پیامبر (ص) حلقه علم را انتخاب می‌کند و در بعضی از روایات عالم برتر از عابد ذکر شده است چرا که عابد به دنبال نجات خوبش و عالم به دنبال نجات بندگان پروردگار است، البته این علم مسؤولیت هم دارد و نباید در برابر ظلم سکوت کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه علما جانشینان انبیاء هستند و این نشان از تعهد و وظیفه بزرگ علما را نشان می‌دهد اظهار کرد: یکی از حوزه‌های افتخارآمیز نظام انقلاب اسلامی تحول علمی است. فراموش نمی‌کنیم درگذشته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت علمی کشور چگونه بود تا جایی که مرکز کشور مجبور بود برای رفع کاستی‌های نیازهای عمومی و اولیه جامعه از اساتید خارجی استفاده می‌کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha